Dag 89. 15-7. Hospital-de-Obrigo - Rabanal-del-Camino 42 km.

15 juli 2018 - Rabanal Del Camino, Spanje

(Bij het verhaal v gisteren zijn nog veel foto’s van die dag toegevoegd, ).  In Hospital de Obrigo had ik als kamergenoot een Hongaarse priester die in Roemenië voor een voornamelijk Hongaars dorp zijn ambt uitvoert. Ik had al een heel gesprek met deze aardige man gevoerd voordat dit ter sprake kwam. Hij heeft de Camino Frances ook al in 2013 gelopen. Vanmorgen eerst even met Stefan samen gelopen en lekker gekletst, vervolgens alleen mijn Camino naar Astorga vervolgd. Astorga is een klein stadje dat net als zijn grote broer Leon in de provincie Castilië gevestigd is. Om 11 uur was ik in de stad en om 11.30 uur in de kathedraal. Van Stefan wist ik dat er een mis om 12 uur zou zijn en die heb ik dan ook samen met Kevin uit Montréal bezocht. Na de mis en een pauze van twee uur kon ik er weer voor 100% tegenaan. Heerlijk alleen gelopen, prachtig weer, een zonnetje met een graad of 27. Het landschap heeft een metamorfose ondergaan ten opzichte van de laatste dagen. Ik ben de Meseta uit en het landschap is weer gevarieerd, groen, heuvelig, af en toe een aantal koeien. De laatste 10 kilometer lijken wel op een Afrikaans natuurpark, grasachtige vlaktes met af en toe wat struikjes, alsof er elk moment een giraf van achter het struikgewas tevoorschijn kan komen, ik beeld mij dat dan ook regelmatig voor. In de verte boven de heuvels werd het steeds donkerder, af en toe een bliksem met wat gedonder en ik zag de bui al hangen. De dorpjes liggen hier een kilometer of 5 á 7 uit elkaar en bij het verlaten van elk dorp vraag ik mij dan ook af of ik droog in het volgende dorp aankom, hou het tempo dan ook hoog met stevige passen. Ik vind deze uitdaging heerlijk, hou wel van een gok en kom uiteindelijk droog in Rabanal-del-Camino aan, nog lang niet moe maar eens is het genoeg. Ik zit nu in een prachtige alberge (el Pilar) voor € 5,00 per nacht en een geweldige sfeer.

1. Coen Rams:
    Twan,
    Morgen Cruz de Ferro. Het gaat nog steeds voorspoedig. Het landschap gaat nu veranderen. Er volgen nog mooie en interessante plaatsen op je weg naar Santiago.
    Blijf vooral genieten van wat je onderweg tegenkomt en meemaakt.
  2. Lore:
    15 juli 2018
    Me he reído un mucho cuando he visto la foto de la jirafa, muy buen chiste.
    Anque físicamente no estoy caminando, al ver las fotos puedo seguirlo de alguna manera. Gracias por mostrarlas diariamente. Buen trabajo
  3. Carien en Jan:
    15 juli 2018
    Wat een energie heb je toch Maar bij elke stap die je zet ben je dichter bij je doel Ga zo door dan red je het wel Succes verder we blijven je volgen Groetjes
  4. Rob Visschers:
    15 juli 2018
    Prachtige verhalen. Lees ze iedere dag op ons terras in Egchel en geniet van je prachtige foto’s. De giraffe van vandaag is geweldig🤣.
  5. Maria Hodzelmans:
    15 juli 2018
    Prachtige foto's weer. Heb je de bijeneters ook gezien en gehoord.
    Dat geluid vergeet je nooit meer. Op je foto zie ik de broedplaatsen in de zangdwand. Maar ik zie geen vogel. Er wordt niet meer gebroed. Mooie vogel.
  6. Tillemans ard en an:
    16 juli 2018
    Prachtige fotos twan toch anders als frankrijk.
    Wel weer een rustige limousin papa ondekt twan,
    hij houd zijn kudde goed in de gaten.
    Gr ard en an
  7. Sjo Vroemen:
    16 juli 2018
    Lijkt je het een goed idee om straks je verhalen te bundelen in een boek.
    Onwerkelijk wat je op zo'n pelgrimage tegenkomt en meemaakt.
    Weer heb je het voor elkaar om verhaal 'rond' te krijgen. Elke dag een nieuwe belevenis, hoe klein of groot het ook is.
    Begeleid met mooie foto en video is dit een lust om te lezen.
    Santiago halen op 24 augustus haal je met gemak.
    Groetjes Sjo
  8. Angelique v Meijel:
    16 juli 2018
    Een giraffe ondekt.....een geweldige foto🤣🤣🤣🤣🤣