Dag 114. 9-8. Panafiel - Sobrado 36 km.

9 augustus 2018 - Sobrado, Portugal

Een late start vandaag. Eerst de twee verslagjes geschreven van de voorgaande dagen en om 11 uur de deur uit. Ik maak de keuze om vandaag nog landinwaarts naar het zuiden te gaan en ben hierdoor zuidelijker als mijn eindbestemming Porto. Weer veel interessants gezien, een man die grote granietblokken tot kinderkopjes kluift (zie filmpje), oudere mensen die overal proberen hun opbrengst uit hun moestuin aan de man te brengen (vind ik geweldig), prachtige nieuwbouw huizen, mooie tuinen, veel zwerfafval (veel meer als in Spanje) minder hoge heuvels maar volop heuvelachtig en nu ook sinaasappelbomen i.p.v. alleen citroenen. Het is ook aan alles goed te merken dat het op een zeer korte afstand een ander klimaat is, hier zal de oceaan steeds minder invloed hebben op het klimaat dan het noordelijkere deel van Portugal, vandaar nu ook volop sinaasappelbomen die meer warmte nodig hebben als de citroenbomen. Het vinden van een overnachtingsadres is een hele klus, ik loop niet via de pelgrimswegen en dan valt dat te voet niet mee. Uiteindelijk lukt het om een hotel 5 km oostelijker geregeld te krijgen, dit is tegen mijn richting in maar ik vind het prima zo. Het hotel is geweldig, krijg flinke korting omdat ik een pelgrim ben en geniet volop van de Luxe die mij geboden wordt.

1. Angelique v Meijel:
    10 augustus 2018
    Hey Twan volgens mij moet je hartstikke gek zijn om dit allemaal te doen🤣🤣🤣maar wat een top prestatie. Geweldig. Wat zou ik het graag een gedeelte nadoen .....super. En wat zal het een emotioneel terug zien zijn ,als je weer terug thuis bent bij je vriend ouders fam vrienden en bekenden👌 Nogmaals geweldig wat je gedaan hebt en wat de medemens heeft mee kunnen genieten van jouw Camino.
  2. Nellie Bruijnen:
    10 augustus 2018
    Hoy Twan geweldig die 84km. proficiat!!!!!!!!!!!! Ik heb net naar de huidige locatie gekeken
    en klopt het dat je nu boven Porto zit en een stukje terug moet?? Groetjes en tot ziens
    They Nellie
  3. Sjo Vroemen:
    10 augustus 2018
    Je zult toch langzaam willen dat je weer thuis bent bij Johan, denk ik zo. 114 dagen is toch aan de lange kant. Veel plezier
    Dank dat je me hebt mee laten genieten van jouw camino. Geweldige verhalen, foto's en video's. Hoe krijgt een mens dit allemaal voor elkaar, vraag je je af. Vraag dat maar aan Twan die heeft het gefikst.

Groetjes sjo
  4. Herm en An:
    11 augustus 2018
    Geweldig Twan dat we dit allemaal een beetje mee hebben kunnen beleven een super ervaring de camino en wat je allemaal meegemaakt hebt en vooral de prachtige foto"s
    Gr. Herm en An