Dag 69. 25-6. Arzarcq-Arraziguet - Arthez-de-Bearn 32 km.

25 juni 2018 - Arthez-de-Béarn, Frankrijk

Met dit warm en zonnig weer is iedereen vroeg uit de veren. Om 6 uur zit de massa aan het ontbijt en 10 minuten later zijn de eerste alweer vertrokken. Ik doe rustig aan en een half uurtje nadat de eerste zijn vertrokken begint mijn Camino. Het lijkt wel een herhaling van gisteren en een voorbeeld voor morgen waar de gite al voor geboekt is. Er zit niets anders op dan een etappe van 32 km te maken omdat er daarna een heel stuk geen dorpjes van betekenis zijn. De etappe van morgen wordt zo’n 34 km en ook dan is er de eerste 10 km geen dorp en een gite meer om te overnachten, veel keus in afstanden is er de laatste dagen dan ook niet. Bij vertrek hoef ik de eerste kilometers niet op de route te letten, verkeerd lopen is zo goed als onmogelijk, er loopt altijd wel iemand een stukje voor jou die dezelfde Jacobsroute aflegt. Als ik afdaal is het nog beter te volgen, heb dan een overzicht over een groot gebied, zie nog meer pelgrims lopen waardoor het te volgen spoor meteen meteen duidelijk is. Eindelijk is er na een 20 tal kilometers de eerste rustplaats voor vandaag, mijn maag rammelt al geruime tijd, heerlijk kopje koffie en een stuk gebak, oké daarna nog een. Het werd ook tijd, het ontbijt stelde niets voor, alleen kaal stokbrood met marmelade en een kopje koffie. Na deze pauze gaat het lopen weer vanzelf, mijn vetreserves zijn zo goed als verdwenen en ik merk dat mijn lichaam weer wat te verteren heeft. Ik kom aan bij de gite van vandaag met de toepasselijke naam: Gite de la Boulangerie Broussé, be bakkerij dus. Het blijkt een goede keuze te zijn, de bakker is niet gier, heerlijk avondeten waarvan ik vergeet een foto te nemen. Morgenvroeg kan ik eten bij de bakkerszaak in het dorp, verwacht dat het een heerlijk ontbijt wordt.

Op de laatste foto van vandaag is de gezellige bakker te zien, kaal koppie en bolle buik. Met dat ontbijt morgenvroeg komt het wel goed.

1. Jan joosten:
    25 juni 2018
    Twan, ik moet zeggen dat je geregeld betoverende foto’s maakt, een beroepsfotograaf zou er jaloers op mogen zijn.
  2. Judith:
    Ha Twan
    Ook hier werd gewandeld de laatste dagen
    Kids hebben 4 daagse gelopen, Bas gaat jouw achterna 3 dagen 15 km en 1 dag 10 km, en zo gemakkelijk!
    Ook Jule en Noa hebben gelopen .
    En ik?? Ik zal niet klagen over spierpijn , als ik al iets voel , denk ik meteen aan jouw en dan is het over😉.
    Succes weer!!
  3. Ingrid:
    Heej Twan,
    Eindelijke weer bijgelezen hoor! Wat een verhalen. De heerlijke kersen, de ontmoetingen met kleine WiFi-loze kinderen, de herkenningen van dementie bij wildvreemden en uiteraard het tragische overlijden van Henry vallen op.
    Maar ook je toch stiekem loerend oog naar verscheidene dames!
    Heerlijk ook om een paar dagen met Saskia te lopen, mooi als je thuis iemand hebt met wie je ervaring kunt delen. Ik weet van mijn reizen hoe fijn dat is straks als je terug bent!
    Wat ben jij aan het genieten zeg... neem zoals het komt, soms misschien toch wel even moeilijk of spannend maar jouw kennende geef je gewoon overal een positieve draai aan.
    Ga lekker door, laat je voeten je brengen naar mooie plaatsen en weet waar je t voor doet.

Wij hebben ook alvast geoefend hoor, vier dagen 10 km, Judith uiteraard nog getroffen en maar eens afgesproken zodat ik ook Trudy weer eens tref!

Walk on!!! Liefs Ingrid
  4. Sjo Vroemen:
    25 juni 2018
    Zat eraan te komen. Troosteloze omgeving. Geen mens te bekennen behalve de pelgrims.

Vergeet je wandelstokken maar niet.
  5. Irma Snijders:
    26 juni 2018
    Heerlijk weer genoten van je verhaal en je foto,s...
    Ik ben er nu achter(haha) Dat je het Franstalige kunt vertalen met translate.
    Fijn dat het nog allemaal goed gaat...en wij steeds kunnen genieten..
    Merci.
  6. Nellie Bruijnen:
    26 juni 2018
    Bas Jule en Noa hebben ook met Twan getraint dus !!