Dag 59. 15-6. Figeac - Cajarc 31 km.

15 juni 2018 - Cajarc, Frankrijk

Met ze’n zessen liggen we op de slaapzaal van de 1e verdieping te slapen, toch lukt het niet om ongestoord van mijn nachtrust te blijven genieten. Enkele pelgrims van de slaapzaal op de tweede verdieping staan om half zes op, zullen wel rustig hebben gedaan maar het is een zeer dun, gehorig, krakerig houten vloertje. Ik ben dan ook  niet de enige die hiervan wakker is geworden. Tegenover mij ligt een Duitse jongen en die is net als mij met zijn smartphone in de weer. Ontbijtje was goed, alles ingepakt en voor vertrek elke dag het vaste ritueel, naar de wc. Op onze verdieping was de wc bezet, dan maar naar de tweede verdieping die ondertussen totaal verlaten is. Het is een miniruimte die in een hoekje van de kamer is gepropt. Ik denk noch, die deur hoeft niet op slot, toch sluit ik het smalle rood geverfde deurtje. En voilá, boodschap gedaan, wil de deur openen draait de klink in het rond zonder dat de schoot ook maar beweegt. Oeps, ik zit opgesloten, krijg het Spaans bebouwd en denk nog had die deur maar niet onnodig afgesloten. Wat nu, geen telefoon bij me, had ik zojuist nog op het nachtmastje gelegd om de laatste procenten op te laden. Wat kan ik doen? Gelukkig ben ik om half zes wakker geworden door een gehorige vloer, dit moet dan ook maar mijn oplossing worden. Ik maak wat trapgeluiden op de vloer maar krijg geen respons. Dan maar harder, bons flink op de deur, trap nog harder op de vloer en roep Saskiaaaaaaaaa. Eindelijk, ik hoor stappen op de trap, redding nabij. Saskia vraagt met de tandenborstel nog in haar mond: wat is er toch. Ik zeg: de klink draait door en al schaterend van het lachen weet zij de deur van buiten te openen. Redding volbracht, voor mij in elk geval. In alle commotie vergeet ik alsnog de eigenaar van de gite te vertellen dat de klink niet meer werk. Wie zal het volgende slachtoffer zijn?

1. Herm en Jose:
    15 juni 2018
    Heerlijk wat ein vantasties verhaal, mer good det Saskia ben dig is
  2. Inge frencken:
    😂😂😂😂😂
  3. Annie Vissers:
    15 juni 2018
    Hallo Twan, weer een week om met de nodige kilometers in de benen, en fantastische verhalen. Vandaag slaat alle records , kan mij voorstellen dat je het benauwd kreeg toen je opgesloten zat . Je zou er spontaan een angstkeutel van krijgen in alle kleuren. Wens je weer veel wandelplezier en ik kijk dagelijks uit naar je verhalen en foto’s. 👍👍🕺🏽
  4. Hans en Truus linders:
    15 juni 2018
    W at fijn dat je toch verlost bent van dat huisje.weer een fijn verhaal gr.truus
  5. Wilma:
    15 juni 2018
    Wat een geweldig verhaal, zie het al voor me 😂🤣
  6. Jos en Saskia:
    16 juni 2018
    Wat een begin van de dag😭😭
  7. Gerrie:
    16 juni 2018
    Haha...jammer dat daar geen foto of filmke van is!!
  8. Diana Absil:
    16 juni 2018
    Goojemurge Twan, vandaag laeze we dien avonture vanoet os B&Btje in Vareilles. Dalik verder op reis noa
    Zuid Frankriek. As we ongerwaeges franse koeie zeen dinke we aan dien fotoos en des dig doa misjien waal hups gelaupe...ha..ha....
    Joamer desse elke daag weer un stuk verder van os aaflups....angers haaje we dig zeker bezôch.💋
  9. Sjo Vroemen:
    16 juni 2018
    Had nou maar foto genomen dan was verhaal compleet. Rare gewaarwording om opgesloten te zitten. Geluk bij ongeluk kwam de reddende engel in de persoon van Saskia.
    Hoop dat het geen invloed heeft op je v erdere verloop van je reis.
    Heb je onvoldoende nachtrust komt dit er bovenop.
    Goeie reis verder
    Groeten
    Sjo
  10. Maria Hodzelmans:
    16 juni 2018
    Humor.....of toch even benauwd.
    De eerste vlinders zijn een parlemoer vlinder en blauwtjes. Waarschijnlijk heeft iemand buiten geplast daar komen deze graag van drinken.
    De andere zijn waarschijnlijk brandnetelmotten. Daar zijn er ook vele soorten van. Weer prachtige foto's.