Dag 52. 8-6. Les-Faux (Saint-Alban-Sur-Limognole) - Mabouzon 39 km.

8 juni 2018 - Malbouzon, Frankrijk

Gisteravond kwam ik natuurlijk als laatste in de slaapzaal. Het is er pikkedonker, mijn bed precies tegenover het trappengat en ben zo voorzichtig mogelijk, toch niet helemaal onopgemerkt het bed in gedoken. Met 14 personen in een slaapruimte, er is er altijd wel een die de aandacht weet te trekken van diegenen die wakker zijn of erdoor wakker worden. Eentje blijft aan het woelen, de ander snurkt zachtjes en dan heb je er nog een die heel onregelmatig snurkt, zo van 15 seconde niets en dan weer een serie achter elkaar. Dan heb je er een die om 5 uur de slaapzaal verlaat, om 5,45 vertrekt de fietsende Oostenrijker naar de keuken en ik denk dat de rest nu ook wel in beweging zal komen er verlaat rustig met rugzak en al de slaapzaal. Kom onder in de keuken ligt daar de vroege gast van 5 uur op de bank te slapen, na een paar minuutjes is hij wakker en is het ook met zijn nachtrust gedaan. Gelukkig is het ontbijt al om 7 uur en ben ik een half uurtje later op mijn Camino. Net als gisteren is het weer een heerlijk begin van de dag. In tegenstelling tot gisteren hoef ik nu niet klimmend te starten, ben al boven op de berg en kijk zo omlaag tegen de wolken die het dal bedekken, het is een prachtig natuurverschijnsel. In Saint Alban-sur-Limagnole, het dorpje vijf kilometer verderop kom ik Azadeh tegen. Het is een vrouw van zo’n 55 jaar uit het Duitse Speyer in de Pfalz. Ze werkt in het ziekenhuis op de radiologie afdeling en er valt heel wat te bespreken over hetgeen zij daar allemaal meemaakt. Ze is in Perzië geboren, op haar 18e naar DL geëmigreerd en er nooit meer weg gegaan. Vanaf dat haar zoons eerste jaar heeft ze hem alleen opgevoed en dat viel niet altijd mee in de’r eentje. Nu doet ze elk jaar een stuk van haar Camino lopen en vind daar veel voldoening in. We spreken ook geruime tijd over Iran, het Perzië van weleer. Hoe eenzijdig wij informatie tot ons krijgen en dan een mening menen te mogen vormen omdat we er ons in hebben verdiept. Ik bedoelt dan dat ik informatie tot mij gekregen heb van onder andere Midden Oosten deskundige waarvan ik denk wel te mogen vernemen dat zij volledige informatie geven, dus mooi niet. Azadeh is bijna aan het einde van haar etappe en ik vervolg mijn route naar Amont-Aubrac. Hier kom ik de drie Fransmannen tegen die ik vanaf Le Puy-en-Velay al vaak heb gesproken en waarmee ik eergisteren samen mee op een kamer heb geslapen. Met Jean-Louis, J.P. en Serge loop ik naar Marouzon waar we vannacht weer gezamenlijk in de Marie een kamer zullen delen. Het zijn zeer gezellige gasten maar gaan ertegenaan alsof het jonge honden zijn. Ik weet dat ikzelf ook vrij snel kan lopen als ik veel kilometer op één dag maak maar in vergelijking met hun ben ik nog vrij langzaam. De komende dagen zal ik vaker met hun een kamer delen, ik heb me wel voorgenomen om voornamelijk alleen te lopen zodat ik maximaal van de omgeving en alles wat op mijn pad komt kan genieten.

1. Irma Snijders:
    9 juni 2018
    Ik heb weer genoten,mijn ontbijt is ook op...nu ga ik weer aan de slag.
    Alhoewel...lekker rustig aan. Twan , fijne dag verder ...
  2. Huub Hanssen:
    9 juni 2018
    Alweer een mooie dag met prachtige foto's. Elke keer weer een stukje mee genieten van de dag die jij beleeft.
  3. Marleen:
    Ha ,
    Zou zo mee willen lopen .
    Groetjes !!👊🍀
  4. Johan en Jacquelien Maessen:
    9 juni 2018
    Ook ik volg je trouw 😀. Wat een prestatie Twan 🚶‍♂️💪👊👍. Genieten met een grote G van je mooie verhalen en je prachtige foto's. 😍
    Grtjssssss Jacquelien
  5. Jos en Saskia:
    9 juni 2018
    Weer een mooi verhaal Twan.
    Iedere morgen voor ik ga werken lees ik jou verhaal bij een lekker kopje thee en de boterham.
    Dan snel naar het werk en denk ik Twan is weer aan de wandel of zijn eigen ontbijt bij de bakker aan het samenstellen.
    We genieten van de mooie foto`s ik wens je veel wandelplezier, alleen en soms samen met de andere wandelaars.
  6. Sjo Vroemen:
    9 juni 2018
    Vanaf de dag dat ik je ontmoette in Eijsden, volg ik je dagelijks.
    Ongelooflijk een prestatie tot nu toe waar je U tegen kan zeggen.
    Ben geen wandelaar, maar fietser, las je geen rustdag in of heft een wandelaar daar geen behoefte aan?
    Bedankt voor je mooie verhaal.
    Ik geniet er elke dag van.......maar om te zeggenga je mee? nee toch m,aar niet.
    Geniet en veel plezier.