Dag 79. 5-7. Navarrete - Cirueña 34 km

5 juli 2018 - Cirueña, Spanje

Ik ken Lorea al enkele dagen, ze is een gezellige, spontane, temperamentvolle, Spaans-Baskische meid en moeder van twee jonge kinderen. Lorea is gescheiden en de kinderen zijn nu bij hun vader totdat ze weer thuis is. Gisteren zou ze naar Pamplona terug reizen waar ze woont en haar Camino is begonnen, althans dat vertelde ze mij eergisteren tijdens het eten waar ik twee dagen geleden over schreef. Gistermorgen zijn we samen gestart vanuit de alberge, gedurende de ochtend heeft zij zich bedacht en besloten om een dag later naar Pamplona terug te keren. Het is gezellig met haar maar haar Engels is moeilijk te volgen, kleine Engelse woordenschat en begrijpt regelmatig niet waar het exact over gaat en dat maakt de communicatie lastig. In dit geval moet ik opletten met wat ik wel of niet wil zeggen, begrijpt ze wat ik bedoel of juist helemaal niet. Het is dan ook jammer dat het van mijn kant uit iets oppervlakkig blijft wegens de taalbarrière terwijl zij veel te vertellen heeft. Toen ik merkte dat ze haar Camino met een dag verlengde vond ik het lastig om haar alleen verder te laten gaan en heb dan ook vandaag met haar samengelopen. Rond het middaguur arriveerde we in het mooie stadje Nájera waar haar bus naar Pamplona later in de middag vertrekt. Ik voelde al lang hoe het zat, voor veel hetero mannen was het een droom geweest om in deze situatie terecht te komen maar voor mij is het hierbij gebleven. Voor haar waren het twee zeer waardevolle dagen zegt ze, ze kijkt terug op een prachtige Camino en gaat hem het volgend jaar vervolgen. Ik ben pas halverwege mijn dagplanning en vervolg mijn Camino na twee kopjes koffie en een stevige knuffel.

1. Staaks Johannes G M:
    5 juli 2018
    Hallo Twan,
    Soms ontmoet je mensen waarbij het meteen klikt en ik vermoed dat Lorea ook zo iemand is.
    Het zijn zielsverwanten of soulmates.
    Wel bijzonder om deze mensen te ontmoeten.
    Groet,
    Jan
  2. Inge frencken:
    6 juli 2018
    hihi leuk verhaal Twan. Ze is vast voor jou charmes gevallen....
  3. Silvia:
    Hoi twan,

Weer een mooi verhaal. Bij de een klikt het en de ander groet je en die mogen weer verder gaan. Prachtig hoeveel mensen jij op jouw pad bent tegen gekomen ofwel voorbij hebt laten gaan. Veel succes verder.gr
  4. Sjo Vroemen:
    6 juli 2018
    Zoals eerder gezegd, je ontmoet zoveel mensen die hetzelfde voor ogen hebben:Santiago de Compostela. Tot dusver mag je niet klagen. Alleen je voeten moeten ook hun werk doen.
    Veel succes
    gr