Dag 41. 28-5. Charlieu - Saint-André-d’-Apchon 36 km

28 mei 2018 - Saint-André-d'Apchon, Frankrijk

Pierre en Marie-Odile Carlier hebben mijn komende overnachtingsadres in Saint-André-d’-Apchon al geregeld, zij kennen Chantal en dat maakt het een stuk gemakkelijker om de komende overnachting geregeld te krijgen. Charlieu is een leuk klein stadje waar ik helaas vanmorgen niet lang kan blijven. Er wordt veel regen voorspeld en dan is het verstandig om zo vroeg mogelijk de nodige kilometers in de benen te hebben. Vanaf de rand van het stadje heeft een oude spoorlijn plaats gemaakt voor een nieuw fiets en wandelpad, je bent er dan zeker van dat er maar amper stijgingen en dalingen in dit deel van het traject zullen zitten. Al snel ben ik de Loire overgestoken, het is een prachtige rivier die op deze locatie nog niet geschikt is voor de scheepvaart, daar is de rivier veel te ondiep voor. Aan deze kant van de rivier zijn het vooral weilanden met een bont gezelschap aan koeien. Die koeien zijn echter niet de enige dieren die vandaag veel aandacht krijgen. Er fladdert een jonge kraai voor me uit, ligt wat te stuntelen en verwacht dat het dier aan zijn lot is overgelaten. Vangen kost weinig moeite, houd hem vast in mijn handen en besluit om het dier een lift te geven. Na een minuut vond ik het wel welletjes met Kraai Junior en open mijn handen om hem zijn vrijheid terug te geven. Hij denkt er anders over, ik blijf bij die lopende gast en kom zo vanzelf op een mooi plekkie. Ik zet hem op mijn schouder en Kraai Jr heeft het helemaal naar zijn zin, wil op de foto, speelt filmster en bij het naderen van een kikkerpoel gaat hij de brullende kikkers nadoen, wat een aandachttrekker. Ik begin hem ook steeds sterker te ruiken, hij komt natuurlijk uit een nest waar geen reinigingsmiddelen zijn gebruikt, of zou hij, nee dat zal toch niet. Hij blijft nog een uurtje op mijn schouder zitten, het begint te regenen en ik besluit om onder een groep kastanjebomen te gaan schuilen, zet de rugzak op de grond en meneer springt er vanaf. Zonder mij te bedanken voor de lift gaat hij tegen een boom zitten, toch ik ruik hem nog steeds. Ik gebruik de regenbui als lunchpauze, geef hem wat brood maar Kraaj Jr heeft duidelijk niet door wat hij daar mee kan doen. Na de bui blijft hij alleen achter, zal die geur mij achtervolgen of ben ik daar nu ook vanaf?

1. Annie Vissers:
    29 mei 2018
    Twan wat weer een bijzondere verhalen van afgelopen weer. En een diversiteit van ieder die weer is meegelopen,of is mee gelift op schouder. Prachtige foto’s van gebouwen, natuur, bloemen. Was weer volop genieten zowel voor jou als ook voor mij die jou volgt. Sterkte ook voor komende week.👍👍
  2. Johan en Jacquelien Maessen:
    29 mei 2018
    Het blijft genieten van je verhalen en foto's. Prachtig om te volgen.
  3. Sjo Vroemen:
    29 mei 2018
    Mooi verhaal op je 41e dag.
    Zelfs een kraai vind je gezelschap bijzonder. Mooie opname trouwens.
    Je hebt een mooie route uitgestippeld om in Santiago te komen. Mooie natuur en mooie gebouwen.
    Wens je mooi weer en sterkte
  4. Irma Snijders:
    29 mei 2018
    Hallo Twan...Ja jammer heb even een paar dagen niet kunnen genieten van Je prachtige verhalen en jou schitterende plaatjes,Heb het best druk gehad met het theaterstuk Weg uit de Peel...Daar heb ik 2 kleine rolletjes in..oa.een Non....Maaaaar ik kan het inhalen...Vandaag met dit mooi weer zit ik ,meer als een uur te ontbijten en van jou moois te genieten....Ik wens je weer veel sterkte en kracht en heel veel aangenaam mooi weer.
  5. Gerrie:
    29 mei 2018
    Ha ha, die kraai, ik denk dat je hij liever kersen gehad zou hebben! Waren die nu niet in de buurt?
    Leuk filmke!!
  6. Maria van der Elsen:
    29 mei 2018
    Hoi Twan...wat weer een mooi verhaal,en dan die kraai ,zo beleef op je toch wel heel leuke dingen met het lopen van de Camino. En dan de foto s gewoonweg prachtig, misschien toch je beroep gemist !!