De voorbereiding.

20 januari 2018 - Egchel, Nederland

Vandaag ga ik voor het eerst mijn reisblog gebruiken. Een schrijver ben ik niet en dat hoeft ook niet, ik ga er het beste van maken.

Als voorbereiding op mijn camino moet ik zoveel mogelijk zaken vroegtijdig hebben geregeld en onnodige problemen zien te vermeiden.

Leuk bedacht maar hoe doe je dat?

1.  Zorgen dat je veel kilometers in je benen hebt, hier ben ik al vanaf augustus voor aan het trainen.
  2. Weten waar je aan begint, dus lid worden en gebruik maken van Het Nederlands Genootschap van Sint Jacob. Deze groep vrijwilligers helpt je graag bij je voorbereiding.
  3. Een route uitstippelen die je wil gaan lopen.
  4. Niet al te veel verdwalen, dus een navigatiesysteem aanschaffen en ermee gaan oefenen.
  5. Je uitrusting bij elkaar zien te krijgen. Bij alles waarvan je denkt het nodig te hebben moet je je afvragen of dit ook daadwerkelijk nodig is. Voor veel items is er ook een creatieve oplossing.
  6. Draagvlak hebben vanuit je privé en werk situatie. Ik ben er dankbaar voor dat het mij gegund wordt.
  7. De druk voor jezelf niet te hoog laten worden. Het is geen moeten maar het mag. Gelukkig zit ik hier zeer nuchter in, we zien hoe het gaat. Wat er ook gebeurt en hoe het ook loopt, mijn camino is altijd geslaagd.
  8. Zorgen dat je plezier beleeft aan je voorbereidingen. In mijn geval is dat wel duidelijk.

1. Adèle:
    2 februari 2018
    Hoi Twan, wat leuk dat ik je op deze manier kan volgen! Nu en zeker ook straks als we samen, ieder op onze eigen Camino onderweg zijn. Succes met je verdere voorbereidingen. Zodra je 7,4 km per uur kunt lopen daag ik je uit😳😂. Groeten