Dag 2. Mirissa-Unawatuna, 39 KM.

15 februari 2018 - Mirissa, Sri Lanka

(filmpjes worden nog ingevoegd)

Gisteren heb ik een twee daagse route uitgestippeld via de app maps.me die ik offline kan gebruiken in Sri Lanka. Door je zo te laten navigeren kom je op de mooiste wandelroutes waar je weinig verkeersoverlast hebt, in dit geval weg van de drukke kustweg en door het prachtige binnenland.

Tijdens zonsopkomst, heldere hemel en 26 graden te voet vertrokken vanuit ons huis in Mirissa richting het eindpunt van de vorige route. Doordat ik zo vroeg ben gestart zat ik al snel aan behoorlijk wat kilometers en besloot de route in één dag af te leggen, pittige opgave omdat je weet dat de temperatuur snel naar 30 graden zal oplopen met een brandend felle zon.

Als je zo vroeg vertrekt zie je het land en zijn bevolking opgang komen. Apen beginnen de dag vol energie en maken extra lawaai, pauwen zoeken de hoogste pekken op en laten van zich horen. Ook de eerste mensen zie je te voet of op hun fietsje voorbij komen op weg naar werk of school. Steeds wordt ik beleefd aangesproken met "Good morning Sir".  Deze term doet me denken aan Café René uit de TV serie "Allo Allo".

Er valt onderweg zoveel te zien, zoveel kleine dingetjes dat ik maar foto’s blijf knippen. Opkomende zon boven de rijstvelden, een man naast het spoor die bloemetjes voor de tempel aan het plukken is, op dezelfde plek een vader die zijn dochtertje al lopende over het spoor naar school begeleid, een vrouw die de pas geoogste rijst op een doek verdeeld en op de weg aan het drogen is, platgereden slangen en kameleons op het wegdek, een man die op zijn fiets "maluo-maluo" (vis vis) roept die hij verkoopt en in stukken hakt, het zuiver maken en opzakken van de rijst en ga zo maar door. Teveel om op te noemen vandaar ook de enorme hoeveelheid foto´s die ik heb toegevoegd met elk zijn eigen verhaal.

Na 39 km was ik toch blij om bij de bushalte van Unawatuna aan te komen en de bus naar Mirissa kon nemen. Het gebruik maken van dit bijzondere vervoersmiddel verveelt nooit en blijft telkens een hele belevenis.

1. Lisa en Bob:
    16 februari 2018
    Leuke berichten Oom! Geniet er nog van!
  2. Hector Garza:
    16 februari 2018
    Twan nice to learn about your Camino in Sri Lanka. Enjoy every single day of your journey.
  3. Nellie Bruijnen:
    18 februari 2018
    Nellie
    Veel plezier en geniet ervan, mooie foto`s .