Dag 99. 25-7. Mazarícos - Fisterra 40 km.

25 juli 2018 - Fisterra, Spanje

(26-7 geschreven) Vroeg op pad, besluit bij de splitsing naar links Fisterra en naar rechts Muxia om toch naar Fisterra als eerste te gaan. Reden is ook dat als ik niet vanuit Muxia terug naar Santiago zou lopen ik per openbaar vervoer naar La Coruña zou kunnen reizen. Ik neem de lunchpauze nog in het grotendeels bewolkte Cee aan het strand. Tijdens de lunch klaart het op en in de eerste kilometers na de lunch heb ik toch last van het biertje dat ik in Cee genuttigd heb. Normaal drink ik geen alcohol tijdens de wandeling maar vandaag zo voor de eerste keer aan zee heb ik daar toch een uitzondering voor gemaakt. In Fisterra is het gezellig druk, mogelijk ook veroorzaakt door de vrije dag voor de Spanjaarden, ST Jacobus is jarig en dat moet gevierd worden in Spanje. In de avond naar de vuurtoren op het einde van de landtong gelopen, dit is 3 km verderop en op het meest westelijk puntje van het Europees vasteland. Dus ook weer 3 terug maar nu met Philip en Margit (moeder en zoon) die ik bij de vuurtoren ontmoete. We kennen elkaar al een weekje en eindigen de dag met een biertje in Fisterra.