Dag 94. 20-7. Portomarín - Palas-de-Rei 26 km.

20 juli 2018 - Palas De Rei, Spanje

Vandaag is het bewijs geleverd. Gisteravond bij aankomst in de alberege van Portomarín heb ik kennis gemaakt met Sabrina uit Duitsland, Madisson uit de USA en Vasco uit Brazilië. Hun hadden meer gekookt dan ze honger hadden en zodoende kon ik aanschuiven en heb heerlijke spaghetti met veel verse groente gegeten. Vanmorgen zijn de dames een minuut of 10 eerder vertrokken en Vasco en ik daarna. Al snel waren we met ze’n vieren waarna we met ze’n drieën die hetzelfde tempo hebben zijn doorgelopen. Op de eerste pauzeplaats na een tiental kilometers lang gepauzeerd en vervolgens tot aan de lunch doorgelopen. Op de lunchplaats zat Sarah al achter een pilsje op ons te wachten, ze had maar een kleine pauze genomen en vandaar voor ons op de lunchplaats, iedereen weer bij elkaar. Na de lunch is Madisson eerder vertrokken en we zijn haar niet meer tegengekomen. Waarschijnlijk heeft ze eerder een alberge genomen omdat ze moe was en zodoende van de route verdwenen. Vasco heeft haar nummer en morgen zal ze wellicht weer aanschuiven. Wij zijn bij het prachtige dorpje Palas-de-Rei aangekomen en in een mooie vrij nieuwe alberge. Je betaald er €10,00 voor en krijgt veel waar voor je geld. Zo meteen gaan we in een van de vele restaurantjes eten, wellicht een biertje en dan zit de dag er alweer op.  Wat mij betreft is het bewijs wel geleverd, als ik continu met meerdere loop krijg ik veel minder van de omgeving mee, als je met ze’n drieën eenzelfde tempo hebt maak ik veel minder foto’s doordat de achterstand moet worden ingehaald, het verstoort het gesprek en ik heb minder oog voor de omgeving. Het is een compromis met mijzelf waar ik de voorkeur aan geef.

1. Sjo Vroemen:
    Hallo Twan,
    Palas de\l Rei was ook onze stopplaats.Inderdaad mooi dorpje.Op het terras een of twee lekkere pilsjes en je bent weer boven Jan.
    Je bent aardig aardig opgeschoten. nog ± 70 km en je bent in Santiago. Met de fiets was dit ± 3 uurtjes, maar jij zal er toch iets langer over doen, lijkt me.
    Knappe prestatie. Mooie foto's.
    Groetjes Sjo
  2. Ellen en Dolf.:
    20 juli 2018
    wel dezelfde varkens zie ik haha. Wat bijzonder Twan om zoveel verschillende mensen te
    ontmoeten, en kerkjes zijn er zo te zien ook genoeg. Weer geweldige foto's!!
    Groet Ellen.
  3. Nellie Bruijnen:
    20 juli 2018
    Twan die laatste kilometers doe je op je sloffen het gaat geweldig hè, je ziet er heel goed uit en wij zeggen tot ziens. groetjes They Nellie
  4. Silvia:
    21 juli 2018
    Ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst maar dat kun je bij jouw niet zeggen. Je doet het gewoon. ! Klasse. Je blijft positief.
    Mooie foto's. Je moet er een boekwerk van maken.
  5. Angelique v Meijel:
    21 juli 2018
    Goedemorgen Twan een mooie natuur foto....die boot met pietjes....en dat op je camino🤣🤣🤣
    En een mooi compromis wat je met jezelf hebt afgesproken👍
    Succes verder
  6. Irma Snijders:
    21 juli 2018
    Phoe...nu zie ik dat je wel heel dicht bij Santiago bent...Heerlijk het einde van jou tocht nadert.Laten we hopen dat hier het spreekwoord niet van toepassing is.Maar met al deze mooie verhalen heb je veel herinneringen opgebouwd... Nu wens ik je weer heel veel loop plezier....
  7. Antoinette Kruijk:
    21 juli 2018
    Mijn ochtendritueel zal straks veranderen, als ik niet meer kan opstarten met de fijne verhalen en foto's van jouw reis. Wat een bijzonder avontuur, blijf genieten en ontdekken en ontmoeten en ervaren!!! Groetjes Antoinette
  8. P.stikkelbroeck:
    21 juli 2018
    Hoi Twan. Ik heb weer een stuk bijgelezen en zie dat je bijna op je bestemming bent. Ik wens je veel succes met de laatste km.
  9. Inge frencken:
    21 juli 2018
    Geweldig Twan dat je Sint en Piet bent tegen gekomen. Dank je wel dat je gezegd hebt dat we heel goed geleerd hebben op school. Groetjes Pim en Sam
  10. Marleen:
    👍👍 groetjes ! Pier en Marleen