Dag 83. 9-7. Hontanas - Boadilla-del-Camino 31 km

9 juli 2018 - Boadilla del Camino, Spanje

Vanmiddag gearriveerd in Boadilla-del-Camino, midden in de Maseta. De Meseta is het oudste gedeelte van Spanje en grofweg gelegen tussen Burgos en Leon. Heel heel vroeger was het een hoge bergketen maar tegenwoordig is het een hoogvlakte van rond de 800 meter hoogte. In Spanje zeggen ze ook wel dat het klimaat hier vreselijk is, negen maanden winter en drie maanden een hel met extreem hoge temperaturen. Tot noch toe heb ik geluk, maximaal rond de 30/32 graden, best te doen als je maar zorgt dat je een hoofddeksel draagt. Om een uur of 11 gaat mijn hoedje op, het zweet op mijn voorhoofd verdampt dan moeilijk en ik blijft het aan het afvegen. Voor de lippen is het erger, deze voelen schraal aan door de stevige droge wind. Hoe dan ook, normaal is het hier een graad of vijf warmer in juli en blijft het in de avond warm zodat slapen moeilijk wordt. Ik zal daar vanavond geen last van hebben, slaap in het laatste bed tegen de muur met een raampje dat ik mooi kan openen, zal dan ook gebeuren.

Stefan en ik lopen de gehele dag bij elkaar in de buurt en nemen samen pauzes, hebben hetzelfde tempo en genoeg te kletsen met elkaar maar ook met medepelgrims. Ik kom steeds meer dezelfde gezichten tegen en met veel van hun maak ik wel een praatje. Eenmaal in de alberge gaan we onze eigen weg, Stefan heeft enkele bekende waar hij gezellig mee gaat bijpraten en ik spring in het zwembad, douchen, biertje, begin aan mijn blog en mis bijna het avondeten omdat ik mijn blog eerst wil afmaken. Ik heb nog steeds problemen met de WiFi, de foto’s van gisteren heb ik nu met veel moeite kunnen verzenden, die van vandaag zijn al een half uur onderweg maar komen niet aan, ik zie wel of het vanavond nog lukt. De filmpjes hoef ik al helemaal niet te verzenden, dit moet maar wachten.

1. Olaf:
    :-)
  2. Silvia:
    Hoi twan,
    Wat super dat je met Stephan samen kunt lopen en uiteraard samen gezellig kunt bijkletsen. Het lopen gaat je voortreffelijk af, een diepe buiging en petje af. Mooi om jouw te blijven volgen.
  3. Nellie Bruijnen:
    9 juli 2018
    Twan wat weer een mooie foto`s en een leuk verhaal fijn dat je weer gezelschap hebt nog veel plezier . Wandel ze nog.Groetjes They Nellie. Wij starten morgen met de fiets 4daagse van de peel.
  4. Annie Vissers:
    9 juli 2018
    Hallo Twan. Petje af dat je bij deze temperaturen nog steeds die kilometer loopt. Hier is het ook al langer warm weer, en dan denk ik toch vaker aan jou dat je in die hitte loopt. Knappe prestatie. Is er nou geen dag dat je geen zin hebt om te lopen? Wanneer denk je in Santiago aan te komen? Zal dan zeker jou verhalen en foto’s missen met al die mooie natuur en cultuur. Weer heel veel sterkte en succes de komende week.
  5. P.stikkelbroeck:
    10 juli 2018
    Hoi Twan, ik ben vanmorgen weer eens een aantal van jou verhalen aan het lezen. Gisteravond was onze buurvrouw op bezoek en ze was aan het vertellen over haar man die ook alzheimer heeft. Wat een treurige ziekte is dit toch. Je verliest een persoon terwijl hij of zij er toch nog is. Ik heb ook een bijdrage gestort en ik wens je heel veel succes. Groetjes Peter Stikkelbroeck
  6. Sjo Vroemen:
    10 juli 2018
    Ruige natuur is bekend in dit gedeel;te van het traject. Niettemin zeer mooi gedeelte en de foto's tonen het bewijs.Schitterend.
    Hopelijk kom je straks in gedeeltes waar wifi geen probleem is.
    Geweldig om iemand te treffen met het zelfde ritme om mee te lopen. Maar zoals ik al voorheen zei: het wordt drukker.
    Veel sterkte en succes.
    Groetjes Sjo
  7. Elly Peeters:
    10 juli 2018
    Hallo Twan,het einde van jouw Camino begint in zicht te komen.Ik schat zo in van nog een week of 2,alles wat jij in levende lijve ervaart,beleven wij met jou mee in woord en beeld.Voor het laatste gedeelte wil ik je nog heel veel succes wensen,en hoop dat de Camino jou gebracht heeft wat je er vooraf van verwachte..
    Groeten uit Egchel