Dag 76. 2-7. Puente-la-Reina - Villamayor-de-Monjardin 30 km.

2 juli 2018 - Villamayor de Monjardín, Spanje

Puente-la-Reina is nog laat onrustig. Dit keer zijn het niet de mensen die veel lawaai maken als je wilt gaan slapen maar het komt van de kerktoren. Het zijn zelfs niet de kerkbellen, het is het geklepper van de ooievaarssnavels. Ik vind het geweldig, kan hier intens van genieten. Er zijn er die er anders over denken en de raam van de slaapzaal waar we met zeven personen slapen sluiten, jammer maar het is zoals het is. Het kost me wel enige moeite voordat ik in slaap val, heb nog laat koffie gedronken en dat moet ik niet doen. De tweede helft van de bedtijd verliep een stuk beter tot de gehele kamer iets na vijven in beweging komt, wilde zelf ook vroeg beginnen en dat komt dan ook goed uit. De twee Deenen blijven nog even liggen, hebben nog een katertje van de voetbalwedstrijd van gisteren te verwerken. Samen met Luka, een Toscaan, verlaat ik Puente-la-Reina. Luka is goed gezelschap, hij geeft wetenschap en biologie op het voortgezet onderwijs en er is voldoende gespreksstof. Na de eerste koffiepause ga ik alleen verder en na een uur of vier staat Luka ineens in de sportwinkel van Estella achter mij. Ik ben schoenen aan het passen met meer comfort dan de hoge hakken die de schoenmaker in SJPdP aan mijn schoenen heeft geplaatst. Ik ben bang dat die schoenen het begeven omdat ik gisteren barstjes heb geconstateerd juist voor de hakken, als ze het begeven moet ik een maatje 48 in de wandelschoenen op reserve hebben. Normaal zijn ze niet te vinden in dit traject maar deze winkel heeft zelfs een hele afdeling speciaal voor pelgrims en er zit een megamaatje bij. Ik weet niet hoe goed de kwaliteit van de schoenen is maar ze lopen nu in elk geval goed en ik heb vervanging mochten ze het begeven. Probleem is alleen dat mijn rugzak zwaarder wordt maar dat neem ik dan maar voor lief. Binnenkort stuur ik toch nog enkele spullen naar huis die ik in Spanje wegens de hoge temperaturen toch niet meer nodig heb. Nu op weg naar het enige en naastgelegen restaurantje waar ze weten dat ik eraan kom.

1. Ger Lenssen:
    Hoi Twan,
    Prachtige foto's. Veel punten van herkenning. Pelgrims knippen schijnbaar moeiteloos het zelfde beeld. Buen Camino Ger en Thea.
  2. Sjo Vroemen:
    2 juli 2018
    Op dit traject ooievaars bij de vleet. Schitterend gewoon. Goed dat je nieuwe schoenen inslaat, je weet maar nooit. Mooie kerkjes in elk plaatsje.
    Vergeet je wandelstokken maar niet.
    Belgie - Japan gaat beginnen.
    Goeie reis verder en veel genot.
  3. Annie Vissers:
    2 juli 2018
    Weer ruim een week verder Twan en al de nodige kilometers Spanje in. Weer prachtige foto’s met mooie vergezichten. Ja is duidelijk aan de schoen te zien dat jij echt op grote voet leeft Twan. Ik wens jou de komende week weer veel wandelplezier met de nodige avonturen.
  4. Petra Rooijakkers:
    3 juli 2018
    Twan wat een mooie omgeving daar ,maar goed dat je vroeg start want s middags zal de temperatuur wel goed oplopen. Gelukkig nieuwe schoenen in jou maat gevonden met een nieuw hoedje ,hopelijk goed voor tot in compostel.
    goeten uit frankrijk
  5. Maria Hodzelmans:
    3 juli 2018
    Kom je ook door Quintanar de rioja ?
    Zijn wij vele malen op de camping municipal gweest met onze UNIMOG camper. Wonen lieve mensen.
  6. Coen Houtakkers:
    3 juli 2018
    Mooi verhaal weer Twan en vanaf deze etappe zullen de ooievaars je voorlopig wel begeleiden hebben we vorig jaar gezien. Het is geweldig om te zien dus geniet er van, groeten vanuit een heet maar ook heerlijk Egchel