Dag 75. 1-7. Pamplona - Puente-la-Reina 26 km.

1 juli 2018 - Puente La Reina, Spanje

Met dat biertje is het gisteren wel goed gekomen. Veel drukte op de straat waar vooral de jongere jeugd zich bevindt met zelf meegenomen bier, wijn, hapjes met hier en daar een gitaar. In de kroegen en restaurantjes zijn het vooral de 25 plussers die voor de omzet zorgen. Ik heb er goed aan bijgedragen, enkele kroegjes bezocht en de nodige glaasjes San Miguel goed laten smaken. Bij aankomst in de alberge was ik niet de enige die op stap was geweest, het centrale woonkamer/keuken/ingang gedeelte zat goed vol met luidruchtige gasten. Toch toen ik op de slaapzaal kwam hoorde ik niemand klagen, bedje was leeg of de inhoud snurkte.

De route van vandaag is relatief kort maar moeizaam, zal wel een combinatie van laat starten, alcohol, hoge temperatuur en veel afdalingen met los grind zijn geweest dat het niet makkelijk maakt. Om 4 uur binnen, gebruikelijke formule volgen dus een drankje, douche, wasje en relaxen. In de tapaskroeg getuigen van de uitschakeling van Spanje tegen Rusland en zo meteen nog even het einde van de Deense 1-1 tussenstand tegen Kroatië op dit moment. Met twee Denen, twee Amerikanen en één Italiaan slaap ik op één kamer, hoop dat hun zo meteen goede zin hebben. De eindbestemming voor morgen is nu nog niet duidelijk. Er zijn slaapplatsen genoeg in de dorpjes aan de Camino alleen liggen ze dorpjes soms ver uit elkaar. We zien het morgen wel.

1. Yvonne thijssen beeren:
    1 juli 2018
    Hoi Twan,wat een verhalen en geweldige foto's. En nu ben je al in spanje.wanneer denk je aan te komen in Santiago de Compostella? Gr Yvonne
  2. Staaks Johannes G M:
    Dag Twan,
    Ook wij in Nederland worden verwend met heerlijke temperaturen: het voelt alsof ik iedere dag vakantie heb en het blijft ook wat langere tijd zo mooi.
    Ik lees dat je al in Spanje wandelt en het schiet dus al aardig op neem ik aan?
    Mijn neef en zijn vriendin zijn vanochtend na enkele dagen bij mij gelogeerd te hebben weer naar Aruba vertrokken.
    Zij wonen daar.
    Mijn neef Wim is een drankorgel en hij doet het met sterke drank.
    Hij vermengt dit met cola en
    wanner hij het genuttigd heeft kletst hij mij mijn oren van mijn kop.
    Hij heeft gelukkig geen agressieve dronk over zich maar wordt vrolijk.
    Volgens mij die jij het rustiger aan met de alcohol en blijft het bij bier en wijn vermoed ik en dat past ook beter bij deze fysieke inspanningen.
    Ik wens je veel loopplezier morgen en geniet van de omgeving en de mensen.
    Groet,
    Jan🤓
  3. Gerrie:
    1 juli 2018
    Lijkt mij een erg gezellig stadje waar je gisteren was. Geniet er maar lekker van maar ik zie dat je dat ook zeker doet!
  4. Coen Rams:
    Twan,
    Vanaf nu zullen de ooievaars je in groten getale verwelkomen vanaf elke schoorsteen, kerktoren of ander hoog punt op de route. Blijf vooral genieten van de ontmoetingen en ervaringen onderweg. Blijf eten, blijf drinken(onderweg vooral water) en vergeet in Irache (Bodegas Irache) niet om het water en wijntappunt te bezoeken.
  5. Sjo Vroemen:
    2 juli 2018
    Hitte en bier is een slechte combinatie, lijkt me zo. Maar maat 48 kan dit aan, zo te lezen.
    Dit gedeelte van de camino is een mooie doch dun bevolkte streek.
    Geniet van de mooie dagen die komen gaan.
    Groetjes Sjo
  6. J wijnen en moeder tillemans:
    Ha Twan,
    Goed bezig!
    Loop je al ver boven de Pyreneeën? Of heb je nog een paar zolen nodig ;p?
    Groetjes van Vader en Moeder.