Dag 66. 22-6. Cazeneuve - Lanne-Soubiran 39 km.

22 juni 2018 - Lanne-Soubiran, Frankrijk

Bij het verlaten van de gite ben ik een filmpje van Johan uit Sri Lanka aan het bekijken. De Camino start vlak, het is voorheen een spoorlijn geweest en zo is er amper sprake van hoogteverschillen. Filmpje duurt maar even, vervolgens bekijk ik een aantal reacties op de blog en ben zo een kilometer verder. Verdomd, mijn wandelstokken, draai me nog sneller om dan dat ik het me realiseer en moet er zelf mee lachen, dat zijn dan twee extra kilometer vandaag. Zo wordt het vlakke stuk ex-spoorlijn nog langer. Ik heb ruim de tijd, ga vroeg koffie drinken en verdiep me daar in de potentiële overnachtingsadressen voor vanavond, bel er enkele op maar deze zijn allen vol. De kroegbaas heeft nog een ander boekje en een vijf tal kilometer verder dan oorspronkelijk de bedoeling was lukt het dan toch om een slaapplek te reserveren. De Camino gaat langs vele wijngaarden, toch is het een geheel ander gebied dan de 50 km wijngaarden aan een stuk die ik in Bourgonje, net ten zuiden van Dijon heb gezien. Daar zit zoveel structuur in het geheel, elke meter benut, bordjes met de oppervlakte en indeling van de grondsoort met bijbehorende kwaliteitsindeling, kasteeltjes en herenhuizen waar de wijn geproeft en verkocht kan worden. Hier is daar allemaal geen spraken van, het zijn meestal los van elkaar liggende wijngaarden afgewisseld met bos, weilanden, graanvelden en een enkel perceel zonnebloemen. Om langdurig, dan bedoel ik meer dan een dag doorheen te lopen is dit veel attractiever. Aan het einde van deze prachtige wandeling kom ik bij de gite aan. Maak de deur open en hoor dat er iemand onder de douche staat. Ik ben ervan overtuigd dat ik deze man al ken. Na het douchen maakt hij de deur open en loopt de woonkamer in. Mijn vermoeden klopt, ik wordt geconfronteerd met de aanwezigheid van Karl, een aardige Oostenrijker waarmee ik gisteren samen met een Australiër op een kamer heb gelegen. Het is wel een hele aparte man, op het eerste oog geheel normaal totdat hij in zichzelf begint te praten, onder de douche, het was ophangen, lezen van een boekje of als hij iets uit zijn rugzak haalt. Het lijkt wel of hij vier verschillende taalcursussen aan het volgen is, het gaat van Frans naar Duits, Spaans en dan weer Engels, vaak ook nog in een zin. Gisteren heeft de Australiër er geen opmerking over gemaakt naar mij, ik ook niet naar hem. Vandaag is de derde persoon in deze gite een Fransman, hij wel. In de woonkamer is een trap naar de slaapkamer en daardoor is het een open ruimte. De Oostenrijker ligt boven in zijn eentje verhaaltjes te vertellen, ik weet niet of hij slaapt of wakker is. Ik weet wel dat hij een ernstige ziekte te pakken heeft en gun hem van harte dat het te genezen is. Zo meteen ga ik ook naar boven in mijn bedje liggen, misschien krijg ik nog wel een verhaaltje te horen voor het slapen gaan.

1. Erik Bovee:
    23 juni 2018
    Weer een mooi verhaal, Twan! Blijft altijd leuk om je verhalen te lezen.
  2. Wilma:
    Goedenmorgen Twan, die wandelstokken toch!!😉
    Ik mis foto's vandaag, of misschien ben je er niet aan toe gekomen!! Ja blijft leuk die verhalen.
  3. Irma Snijders:
    23 juni 2018
    Twan...weer hoed af voor hetgeen Jij presteert....Chapeau.
    En wij mogen er een stukje in meegaan en genieten...
  4. Sjo Vroemen:
    23 juni 2018
    Je vriendjes (wandelstokken) zullen parten blijven spelen.
    Wederom prachtig verhaal. Elke dag weer een aparte beleving voor me. Je reist in gedachten mee. Physiek gaat dat niet voor deze 80 jarige.
    Aparte beleving voor jou maar ook boor mij..
    Veel wandelplezier
    Sjo
  5. Maria Hodzelmans:
    23 juni 2018
    Twan, inderdaad weer een bewogen verhaal. Er zijn zoveel redenen waarom de mensen de camino lopen.
    En rust in je hoofd is erg belangrijk. Goeie reis verder. Te hopen onder gunstige weersomstandigheden. Hier in de Ardennen waait het nogal en is het fris 16 gr.
  6. Nel Tillemans:
    23 juni 2018
    Twan wat super die vele kilometers die je gelopen hebt, dit is iets om trots op te zijn. Veel wandel plezier nog. groetjes loes en chris.
  7. Chris en Loes tillemans:
    23 juni 2018
    Twan wat super van jou die vele kilometers die je gelopen hebt.Dit is iets om trots op te zijn, nog veel wandel plezier. groetjes loes en chris.
  8. Nellie Bruijnen:
    23 juni 2018
    Twan wat een geweldige foto`s
  9. Mieke Tillemans:
    23 juni 2018
    Ja Twan wederom een mooi verhaal.En al vele kilometers erop zitten.SUPER. Je mag trots op jezelf zijn. Groetjes Peter en Miek.