Dag 61. 17-6. Vaylats - Labastide-Marnhac 37 km.

17 juni 2018 - Labastide-Marnhac, Frankrijk

Om 6 uur ben ik wakker, check mijn mail en WhatsApp. Zie dat mijn broer Pieter en bedrijfsleider Jarno hetzelfde bericht: ben je nog wakker, op ongeveer hetzelfde moment hebben verzonden. Ze geven beide geen uitleg en wachten tot ik bel of op een goed moment in de ochtend. Ik weet genoeg, dat beloofd niet veel goeds, er is iets ergs met een personeelslid. Natuurlijk draaien er dan allerlei scenario’s door je hoofd en besluit om nog even te wachten voordat ik bel. Ik ben al aan mijn Camino begonnen als Pieter mij om 8 uur belt. Hij verteld het vreselijke nieuws dat Henry gisteren is overleden ten gevolgen van een val van twee meter hoog tijdens het kersen plukken in zijn eigen tuin. Ik schrik me rot van dit bericht, dit scenario kwam niet bij me voor. Ik moet meteen denken aan zijn nabestaanden, wat een ellende om zo op 62 jarige leeftijd uit het leven te worden gerukt. Henry werkt al vanaf 1993 bij ons en is een zeer gewaardeerde werknemer, tevens kind aan huis bij mijn ouders en de gehele familie. Ook henry’s familie zijn goede bekende, veel ervan hebben op ons bedrijf gewerkt en sommigen doen dit nog steeds. Op bruiloften en begrafenissen van de familie wordt ik altijd uitgenodigd en voel me heel betrokken bij de gehele familie van Henry, zijn vrouw, zonen, broer en zus. De gehele dag blijft zijn dood door mijn hoofd draaien, hoe is dit toch mogelijk en wat moet zijn familie toch niet allemaal doorstaan. Later vandaag verneem ik dat Henry meteen naar het ziekenhuis is gebracht voor een onderzoek en dat hij daarna naar huis mocht. s´Avonds was zijn broer bij hem op bezoek, Henry stond op vanuit zijn bed en is ter plekke ingestort en overleden, vreselijk. Vanavond heb ik een van de zes steentjes die ik van mijn bekende heb gekregen in het kerkje van Labastide-Marnhac achtergelaten, tevens vier kaarsjes op het altaar voor Henry en zijn nabestaande laten branden. Rust zacht Henry.

1. Hans en Truus linders:
    18 juni 2018
    Dit is geen fijn bericht wat is gebeurd ook niet voor vader en moeder.twan het zijn weer mooie foto,s
  2. Carien en Jan:
    18 juni 2018
    Wat een vreselijk nieuws toch Ik ken Henry ook al meer dan 20 jaar en heb veel met hem gewerkt Was altijd een aardige man Vreselijk voor Bozena en de rest van de familie Twan wandel ze vandaag gr
  3. Inge frencken:
    18 juni 2018
    Wat een vreselijk bericht. Sterkte voor allen!
  4. Sjo Vroemen:
    18 juni 2018
    Vreselijk bericht. Ook dit gegeven moet je mee torsen naar Santiago. Leef met je mee.
    Groeten Sjo
  5. Chantal:
    18 juni 2018
    Bonjour Twan, c'est toujours très triste la mort d'un ami, qu'il repose en paix . Je partage votre douleur allez en paix vous aussi. Amicalement Chantal
  6. Irma Snijders:
    18 juni 2018
    Ja Twan..dat zijn verschrikkelijke dingen in het leven.
    Voor iedereen die Hem kende en lief heeft, heel veel sterkte.
    Ook voor jou die met deze gedachten ,toch ver van huis ,verder moet.
    Kracht en sterkte.
  7. Theo:
    18 juni 2018
    Heel veel sterkte met dit verlies. Weer mooie foto,s.
  8. Nellie Bruijnen:
    18 juni 2018
    Twan hier heb ik geen woorden voor sterkte voor allen denk aan jullie, mooi die kaarsjes.
    groetjes They Nellie
  9. Maria Hodzelmans:
    18 juni 2018
    Gecondoleerd Twan en probeer het verhaal onderweg te delen zodat je het niet alleen hoeft te dragen. Dat is te zwaar voor een persoon.
  10. Maria Hodzelmans:
    18 juni 2018
    De vlinder met de stippen is het Bloeddropje ofwel St. Jacopsvlinder.
  11. Maria van der Elsen:
    18 juni 2018
    Twan , wat een vervelend bericht, ik schrok er enorm van toen ik het las. Heb nog jaren met hem gewerkt , was een super aardige man. Henry is nog een paar keer bij ons wezen koffie drinken. Wat erg voor vrouw en kinderen !