Dag 56. 12-6. Espeyrac - Conques 15 km.

12 juni 2018 - Conques, Frankrijk

Vandaag is een relaxdag, het is een korte route naar Conques. De gite in Espeyrac heeft twee kamers die volgeboekt zijn door verschillende nationaliteiten. 1 pool, 3 Fransen, 3 Duitsers, 2 Belgen, Saskia en ik. Andrzej, de Pool zat gistervond naast mij tijdens het eten. Zes dagen in de week loopt hij tussen de 40 en 45 km per dag. Zondag, de zevende dag doet hij het rustig aan, hij wil dan naar de kerk en probeert zo’n 25 km te lopen. Andrzej woont in de buurt van Krakau vanwaar hij te voet is vertrokken, heeft nu 1.900 km gelopen, gaat elke avond rond 9 uur naar bed en staat om 4 uur op. Hij heeft mij een aantal keren verteld hoe blij hij wel niet is dat hij deze reis geregeld heeft kunnen krijgen met zijn baas (bedrijf verbonden aan Scania). Als er één persoon een wereldprestatie levert dan is Andrzej het wel. Dan zijn er nog twee Belgische dames, beide uit Brussel. Ze verstaan Nederlands en één spreekt het zelfs zeer goed, ze is met een Nederlander getrouwd geweest, heeft twee Nederlandse kinderen en in De Bilt gewoond. Dan hebben we nog drie Duitsers waarvan een vrouw een mysterieus overkomt. Ze probeert continu contact te zoeken maar iets weerhoud mij ervan om diepere gesprekken met haar aan te gaan. Volgens mij ervaren de anderen dat ook zo maar zeker ben ik er niet van. De andere twee Duitsers, één stelletje van een jaar of 30 uit Beerlijn mengen zich gemakkelijk tussen de rest. Voor mij is het vreemd dat er geen chemie ontstaat tussen hun en de andere Duitse vrouw. De drie Fransen, Saskia en ik hebben de grootste lol samen, gaan als laatste naar bed en dat komt goed uit. We slapen met zijn vijven op een kamer en maken zo de rest niet wakker hoop ik dan maar. Vanmorgen bleek dat Andrzej de andere kamer wel wakker heeft gehouden. Hij heeft hele bossen omgezaagd in zijn slaap, is door de Duitse jongen een maal aangetikt om van het gesnurk verlost te worden maar dit heeft maar even effect gehad. Gelukkig voor de rest van deze kamer is hij om vier uur opgestaan om vroeg aan zijn Camino te beginnen, probleem opgelost.

Het was prachtig wandelweer, Saskia en ik hoefde ons door niets en niemand te laten haasten en hebben volop van de omgeving, het weer en elkaars gezelschap genoten. Vroeg in de middag in Conques aangekomen, officiële het mooiste dorpje van Frankrijk, deze titel verdient het dorpje dik en dubbel. Vanavond, zo net voor zonsondergang mijn laatste twee foto’s van vandaag gemaakt, volgens mij de mooiste foto naar mijn Camino. Uitzicht op de achterkant van de middeleeuwse kerk, enkele sarcofagen in het gras, prachtige oude gebouwen met leien daken, tuin van het voormalig klooster en een mysterieuze nevel die tussen de heuvels hangt. Het lijkt wel het ideale toneel voor Sherlock Holmes.

1. Silvia:
    Hoi Twan.
    Prachtige foto's. Indrukwekkend wat je onderweg allemaal ziet. Zou graag in jouw schoenen staan , alleen zijn die mij te groot. Haha. Geniet er nog van
    gr Silvia
  2. Pieter:
    500 tot 1000 jaar terug in de tijd
    Mooi, kan nog mooier misschien, we zullen het zien. Geniet er beiden van. Wim was er ook zo te zien bij. Beetje een reünie.
  3. Judith:
    Prachtig zeg!!
  4. Marianne:
    Geweldig mooie foto’s!
  5. Jos en Saskia:
    13 juni 2018
    Wat zijn het weer mooie foto's .
    Veel wandel plezier samen.
  6. Petra Rooijakkers:
    13 juni 2018
    Geweldig het plaatsje waar je bent, gelukkig de paraplu niet nodig gehad, ik hoop voor jullie dat het droog blijft daar. Geniet maar van de mooie natuur en de vele mensen die ook deze route lopen. Groeten Petra
  7. Petra Rooijakkers:
    Mooiste plaatsje ? Wat dachtje van Domalain !!! 😄
  8. Johan en Jacquelien Maessen:
    13 juni 2018
    Inderdaad prachtig dorp. Het blijft genieten, je camino met z'n verhalen en foto's.
  9. Coen en Peet:
    13 juni 2018
    Geweldig wat een mooi stadje! De foto's zijn mooi, maar de werkelijkheid zal nóg mooier zijn. Geniet en maak plezier! 😘
  10. Gerrie:
    13 juni 2018
    Weer erg mooie foto's, wat een super omgeving om daar te kunnen wandelen.
    En je hebt er een wandelmaatje bij, gezellig!!

Pieter, ik zag Wim ook al!! :)
    Groetjes en nog erg veel plezier samen maar dat zal zeker lukken!
  11. J wijnen en moeder tillemans:
    13 juni 2018
    Hoi Twan. Je bent al een heel stuk op weg, over de helft. Goedzo!!
    Erg mooi om je verhalen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Kijk uit en struikel niet over de losse stenen!
    Groetjes uit Egchel.
  12. Elly Peeters:
    13 juni 2018
    Hoi Twan,vanaf dag 1 lees ik je prachtige verhalen met foto's over je belevenissen tijdens je Camino. De bijzondere ontmoetingen,de prachtige natuur,met oog voor dier en planten de oude gebouwen,dorpjes en stadjes en hun historie.Gelukkig is het einde van je Camino nog niet in zicht,zodat we nog een tijd met je mee kunnen genieten.Want genieten dat doe je dat is wel duidelijk,nog heel veel succes...Groeten uit Egchel
  13. Irma Snijders:
    14 juni 2018
    Inderdaad Indrukwekkende plaats en mooie foto,s...
    Ik zou zomaar de auto willen nemen en gaan kijken...Maar,ben daar toch niet zo,n held in..Dus Twan ,laat ons maar lekker mee genieten..want dat doe ik iedere dag .THANKS !!!
  14. Sjo Vroemen:
    14 juni 2018
    Jouw Camino kan vooralsnog niet stuk en ik ( en vele anderen) mogen mee genieten. Elke dag opnieuw verrast je me met een mooi verhaal. Ook nog prettig wandelweer. Wie doet je wat.
    Schitterend dorp zo te zien. Mooie foto's.
    Groeten uit Eijsden
  15. Ruth en Lex:
    14 juni 2018
    Leuke selfie in de eetzaal 🤣
    Het ziet er gezellig uit samen, geniet er nog samen van!
    Groetjes