Dag 46. 2-6. Pérevent-Marols - Jeuanzecq 30 km.

2 juni 2018 - Jouanzecq, Frankrijk

Het ontbijt bij Francois en Elodie wordt buiten bij een heerlijk temperatuurtje gegeten. Dat ik aan tafel heb ontbeten zonder een stoel te gebruiken is voor mij toch al een hele tijd geleden, gezien ik de nodige kilo’s ben afgevallen zit er gelukkig geen vetrolletje in de weg. Na het eten gaan we met ze’n zessen, twee voor en vier op de grond achterin het bestelbusje en arriveren we al snel in het kunstenaarsdorp Marols waar het atelier van Fransois zich bevind. Er zijn nog enkele andere ateliers te bewonderen en samen met de schoonheid van het dorp en omgeving is het zeker de moeite waard om er een bezoekje aan te brengen. Stephan en ik staan pas na 11 uur weer op de route en beginnen onze tocht. Al vrij snel zijn we flink aan het klimmen en zitten we midden in de bossen. Vanuit de uitkijktoren in Montarcher is de hele omgeving te zien, het centraal Massief, de Overgne en de Alpen. Bij heldere condities kun je zelfs de piek van de Mont Blanc zien. In dit dorp kunnen we vandaag niets te eten krijgen, er is een feest bij de Marie en er is geen kroegje te bekennen. Enkele gehuchtjes verder is dan toch een bakkerszaak open die onze honger doet stillen. Het is al 7 uur savonds voordat we een overnachtingsadres gevonden hebben, gelukkig maar want dit was onze laatste hoop om een dak boven het hooft te krijgen. Het is weer een piepklein gehuchtje. Ik ben blij dat er nog voor ons gekookt gaat worden, als het maar veel is, lekker komt op de tweede plek. Uiteindelijk is het ook lekker en ben ik blij dat de buik goed gevuld is.

Nu moet ik toch echt gaan slapen, mijn luiken zijn al enkele keren van achter de laptop dichtgevallen.