Dag 35. 22-5. Chalon-sur-Saone.

22 mei 2018 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

Hoi allen.    Ik wil jullie hartelijk bedanken voor alle mooie reacties en felicitaties die ik heb mogen ontvangen. Ben nu bij een andere club ingedeeld, de club van vijftig maar zo voel ik me nog lang niet, hooguit negenenveertig. Johan kan er helaas niet bij aanwezig zijn, het is gewoon niet te doen als je 10 uur vliegen hier vandaan aan de voorbereidingen van ons project bezig bent. Vandaag heb ik vooral genoten van de mensen om mij heen. Het is een klein gezelschap maar wel een gezelschap waar je deze dag mee omringd wil zijn. Gerrie, Ard, Frank en Mariska, stuk voor stuk gangmakers op deze geweldige dag. We beginnen vroeg aan het ontbijt, zien mensen komen en gaan en voordat we het weten zijn we de enig overgeblevenen aan al die tafels, geen punt, we nemen nog een kop koffie, vermaken ons goed en het duurt nog een hele tijd voordat we ons richting de uitgang van het hotel begeven. Eenmaal op vier wielen begeven we ons snel midden tussen de wijngaarden. Gerrie en Ard hebben deze wijngaarden nog niet gezien, staan versteld van de enorme oppervlakte van maar één gewas, de natuurstenen borders en het werk dat verricht moet worden in dit gebied. Ook de dorpjes en beekjes blijven inspireren. Het is fijn om met mensen op te trekken die veel overeenkomstige interesses hebben, elkaar aanvullen en een ruime dosis humor bezitten. Halverwege de namiddag nemen we afscheid van Frank en Mariska, zij mogen alweer terug naar Nederland. Mogen, ach ja, wie frank en Mariska kent weet dat ze het liefst in Frankrijk zouden willen blijven maar het werk gaat door. Met ze’n drieën verlaten we deze twee vriendelijke mensen en vervolgen onze weg naar het hotel. Eenmaal aan de bar komen de verhalen los. Het is prachtig om te ervaren hoe je in zo’n klein gezelschap uren mooie familiegeschiedenis kunt ophalen en je dan licht aangeschoten naar het naburige Buffalo Grill restaurant toe begeeft. Ook hier gaat de pret door, evenals later in de bar van het hotel. Met een prachtige dag achter de rug stap ik met een goed gevoel het bed in, laat die volgende vijftig gezonde jaren maar komen, ik ben er klaar voor.

1. Christel Jacobs:
    23 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd Twan. Welkom bij de club!!
  2. Coen Houtakkers:
    23 mei 2018
    Twan, van harte gefeliciteerd daar in het mooie Franse land met die gezellige mensen bij je. Geniet ervan en op naar de 100 hopen we. PS ouder worden heeft ook veel voordelen :-) groeten Gerrie en Coen.
  3. Kees Zuidgeest:
    23 mei 2018
    Hoi Twan, ga je nog Taizé bezoeken? dat is ook een mooie ervaring.
    De sfeer daar is super goed, levert je ook een mooi wandelliedje op.
    Succes met je mooie wandeltocht.
  4. Hein Wolff:
    23 mei 2018
    Dag Twan, Van harte gefeliciteerd en succes met de volgende etappes!!
  5. Joost:
    Hallo Twan,
    Van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!!!
    Keep on going in Frankrijk. Mooie verhalen.
  6. Annie Vestjens:
    23 mei 2018
    Ook van ons de felicitaties met je 50e verjaardag en geniet van de camino!
  7. Sjo Vroemen:
    23 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd, Twan. Even afkicken en dan weer op pad. Succes verder.
    Sjo
  8. Saskia:
    23 mei 2018
    Twan van harte gefeliciteerd!!!
    Elke dag begin ik met een tas koffie, een boterham en jou blog, goed begin van de dag! Super gaaf wat je doet!!! Af en toe bij het zien van de foto's ben ik een tikkeltje jaloers, al zou ik deze afstand per auto doen😉 dikke kus Sas
  9. Inge frencken:
    23 mei 2018
    Leuk Twan, aan je gezicht is goed te zien dat je genoten hebt. Wat een leuke verassing dat Ome Ard is gekomen.
  10. Judith:
    Hey Twan
    Genoten!! Dat lees ik wel
    Mooi om op deze manier weer een nieuw levensjaar te begroeten!
    😙
  11. Natasja Beek:
    23 mei 2018
    Proficiat Twan! Geweldig verjaardag gehad zo te lezen. :-)
  12. Bernadette en Joop:
    Hoi Twan,
    Proficiat op deze voor jouw wel heel bijzondere verjaardag !
    Na je 50ste is er nog veel te beleven; oud worden komt met de jaren, dus je hebt nog een zee van tijd. Maar later begint toch vandaag.....
    We wensen je nog veel mooie ontmoetingen op je verdere reis.
    Bernadette en Joop.
  13. Mark Versluis:
    23 mei 2018
    Van harte Twan! Leuk om je verhalen te lezen.
  14. Ilse:
    Hey Twan,
    Als eerste nog van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag! Wat leuk dat er zoveel familie is gekomen om dit gezellig met jou te vieren!
    En wat een mooie verhalen heb je geechreven. Wauw! Super leuk om te zien en te lezen. Heel veel succes nog en geniet ervan!
    Groetjes Ilse (vriendinnetje van Ruth)
  15. Angelique v Meijel:
    23 mei 2018
    Hey Twan alsnog Gefeliciteerd met je 50 verjaardag en zo te zien heb je het ook goed gevierd met je fam en vrienden. Geweldig toch. Wandel ze nog en geniet ervan. Dat doen wij ook van je kiekjes en je mooie reisverhalen👍