Dag 34. 21-5. Chagny - Moroges 24 km

21 mei 2018 - Chagny, Frankrijk

Mijn tweede verjaardag op een rij. Mensen komen op bezoek, da’s geweldig en mensen vertrekken. Voor de mensen die vertrekken was het mijn verjaardag, voor de mensen die er zijn ben ik jarig, en dan heb je nog de mensen die in het complot zitten, deze mensen weten dat ik me voor een derde achtereenvolgende dag jarig zal gaan voelen. Nietsvermoedend wordt het mij dan toch duidelijk aan het einde van de dag, dit is nog niet het einde. Heb snel mijn was gedaan, kom onder de douche vandaan en er wordt op de deur geklopt. Frank zegt Twan ben je klaar, nee nog niet, over 10 minuten. Nee nee, dat is te laat, maak even open, vind het al een rare reactie, vanwaar die haast. Trek de deur open en zie mijn zus Gerrie en Peetoom Ard Tillemans staan. Ik sta er versteld van en ben blij verrast. Nog meer mensen op bezoek waarvan ik niet wist dat ze zouden komen, het is een groot complot. Als ik nieuwsgierig was geweest had ik kunnen weten dat niet alleen mijn broer Pieter en nichtje Lisa op bezoek zouden komen, ik ben er niet zo mee bezig en voor mij is iedereen die op bezoek komt een welkome gast op mijn avontuur, bedankt allen.

Samen met Frank en Mariska staan we voor een dichte deur, het is nog geen negen uur. Snel gaat de poort open van HOTEL-DIEU, des Hospices Civilis de Beaune. Het is een eeuwenoud ziekenhuis dat in 1443 zijn deuren opende totdat het in 1984 na zijn laatste patiënt als ziekenhuis op slot ging. Nu is het een prachtig gerenoveerd ziekenhuis van weleer dat fungeert als museum. Als je in Beaune bent is het een aanrader om te bezoeken, je mag het niet aan je voorbij laten gaan. Na dit indrukwekkende bezoek sluiten we ons aan bij de rest van het gezelschap en ontbijten op een gezellig terrasje in het mooie stadscentrum. Pieter, Lisa, John en Petra gaan weer huiswaarts, Frank en Mariska zetten mij af bij het kerkje van Chagny waar ik mijn voetreis vervolg. Halverwege de middag treffen we elkaar weer op een prachtige locatie en eten broodjes een quishe. Vervolg mijn route, pluk wat heerlijke kersen en langzaam kom ik in een ander landschap terecht. Na zo’n 50 km alleen maar wijngaarden zit ik ineens weer midden in de weilanden en tussen het vee, heerlijk, wat een prachtige natuur.

1. Marlene:
    22 mei 2018
    Proficiat Twan met je 50 ste Verjaardag van Har en Marlene Bussemakers !!!
  2. Carien en Jan:
    Hey Twan
    Proficiat met je 50ste verjaardag Veel wandelplezier op deze speciale dag en voor vanavond....Proost Groetjes Carien en Jan Gellen
  3. Paul en Jeannette:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd. Geniet van je verdere tocht!
  4. Irene van Kuijk:
    22 mei 2018
    Twan, van harte gefeliciteerd met je vijftigste verjaardag.
    Ik geniet elke dag van je verhalen en prachtige foto's; voel me hierdoor zelf een beetje op vakantie!
  5. Mariet:
    22 mei 2018
    Twan, proficiat met je 50e verjaardag . Leuk om elke morgen je verhaal te lezen en de foto's te bekijken. Nog veel wandelplezier en groetjes uit het zonnige Egchel.
  6. Johanna Zwinkels:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!! Geniet elke ochtend van je verhaal en foto's prachtige omgeving waar je nu bent!
  7. Chris en Loes tillemans:
    Abraham Twan proficiat mit dienne 50 ste verjeurdaag en
    unne hiele sjoene daag. Geneet dur van.
  8. Lizette:
    22 mei 2018
    Twan , Hartelijk gefeliciteerd met diene 50 ste verjeurdaag !! Geniet dervan !! We genieten elke daag van dien sjoene verhoalen en foto's. Nog vuul succes verder. Groetjes Paul , Lizette en Stan !!
  9. Sjo Vroemen:
    22 mei 2018
    Twan van harte proficiat met je 50e verjaardag.
    Je zult Abraham mee moeten torsen de komende tijd. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.
    Veel succes en groetjes
    Sjo
  10. Marianne Beumers:
    22 mei 2018
    Heeeij Twan van harte proficiat !!!
    Geniet nog van diene tocht dan geniete wea met dig met.
    Ach van Giel en Chrisje
  11. Ger en Thea:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag, Abraham en pelgrim Twan. Met alle verrassingen die er geweest zijn, zal het zeker een bijzondere verjaardag zijn.
    Geniet ervan en veel succes verder op weg naar Santiago de Compostela. Bon route.
    Groetjes van "Oppe Ruiver" Ger en Thea.
  12. Anne:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd Twan! Leuk dat je met zo veel lieve mensen kan vieren. Zo wordt je nog eens verrast. Geniet ervan!! Met de beste groeten uit Tallinn. Anne
  13. Marleen:
    Twan, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag !!🎉🎊🍀
    Groetjes, Pier en Marleen
  14. Annie Vissers:
    22 mei 2018
    Abraham Twan, proficiat met je verjaardag. Wat een lieve mensen die je zo’n geweldige dagen bezorgen. Hier krijg je weer energie van om Santiago te halen. Heel veel succes en ik blijf je volgen.
  15. Annie Verstappen:
    22 mei 2018
    Twan, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag, oftewel je 18.262e dag.
    Dat er nog vele, vele mooie levensdagen mogen volgen, met mooie wandelingen en bijzondere ontmoetingen.
    Goeie reis verder en groetjes aan Gerrie!
  16. Rien kempen:
    22 mei 2018
    twan van harte met je 50 verjaardag wat een speciale belevenis samen met je zussen en broer op deze mooie reis lees elke dag je mooie verslag geniet er nog van dan doe ik het ook.
  17. Rob Visschers:
    22 mei 2018
    Twan, proficiat met je verjaardag, Abraham, een mooie mijlpaal. Ik geniet iedere dag weer opnieuw van je mooie verhalen en schitterende foto`s van het mij zo geliefde Frankrijk. Geniet nog van je reis, het mooie Frankrijk en de mensen die je op je pad tegen komt.

Groet, Rob
  18. Nel Tillemans:
    Twan van harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag en nog heel veel
    wandel plezier.Groetjes Tante Nel Tillemans
  19. Dora Vriens:
    22 mei 2018
    Hartelijk Gefeliciteerd met jeverjaardag. En nog heel veel wandelplezier. Groetjes van je volger.
  20. Jelle Vandenborne:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Twan !! Nog veel wandelplezier. Wij volgen het op vanuit België. Groeten Jelle
  21. Adèle:
    Pelgrim Twan Abraham, gefeliciteerdj, waat
    ein fieëst! Geweldig wiej des dich wears verrastj door dien femilie en vrinj. Waat eine sjaone verjaordaag. Det maaktj diene tocht nog sjaoner en spesjaaler! Eine hieële fijne daag vandaag en de koomendje daag, as het weer get stiller weurdj, kins se der nog ‘s van geniete.
    Ich geniet van dien dagelijkse verslaag. Det duis se herstikke sjaon! Vinj waal auch des se sóms er laat op bès🤔.
    Veul plezeer en Buen Camino
  22. Nadine Radoux:
    22 mei 2018
    Félicitations pour vos 50 ans Twan! Chaque jour nous suivons votre chemin et toutes vos belles histoires. Merci à vous! Nous avons logé à Nuits Saint Georges le 10 mai et avons pensé à vous en nous demandant si vous alliez y passer aussi. Et nous avons vu quelques jours après que vous y étiez aussi... Nous vous souhaitons encore beaucoup de bonheur et de belles surprises tout au long de votre chemin. Et encore joyeux anniversaire! Bien amicalement, Nadine et Marco.
  23. Jacquelien en Johan Maessen:
    Twan,
    Profeciat met dien 50 ste verjaordaag. Mos de mosterd wel wiet hale. Geneet van dien pelgrimstocht dan geneete wee van dien verhale en foto's.
  24. Mieke Tillemans:
    22 mei 2018
    Hoi Twan.PROFICIAT met je 50 ste VERJAARDAG. Nu zul je wel weten waar ABRAHAM de mosterd haalt. Maak er een mooie dag van. Groetjes Peter en Miek.
  25. Herm en An:
    Ha Twan!
    Abraham Proficiat.
    Fijn om elke dag je reisverslagen te lezen en om te lezen dat je onverwacht bezoek hebt gehad van je familie.
    Groetjes vanuit Kessel.
    Herm, An en de rest vd familie!
  26. Wilma:
    22 mei 2018
    Twan hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele jaren in goede gezondheid wenst jou van harte toe,
    Leuk om iedere dag jou verhalen te lezen.
    Wilma en Hub
  27. André:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd Twan.
    André
  28. Roy Verlinden:
    Hallo Twan

VAN HARTE GEFELICITEERD .
    EN nog veel wandelplezier
    ( en nog bedankt voor de mooie verhalen)
  29. Toos Frencken:
    22 mei 2018
    Twan, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag!
    Wij lezen dagelijks jouw mooie belevenissen en we genieten van de prachtige foto's.
  30. Kim Engels- Tillemans:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd Twan! Al een heel eind op weg, top!
    Ik blijf je avonturen volgen.
  31. Corrie:
    22 mei 2018
    Hoy Abraham gefeliciteerd en nog heel veel plezier op je reis.

Moeder van Katja
  32. Diana Absil:
    22 mei 2018
    Hoi Twan : auch vanaaf de roggelseweeg proficiat mèt diene verjeurdig. Geneet dervan en nog hiel veul suc6 mèt dien reis. We blieve dig volge !!!
  33. Maria van der Elsen:
    22 mei 2018
    Twan van harte proficiat met je 50ste verjaardag. Het staat bij ons op de kalender ,22 mei. JE hebt al veel kilometers afgelegd, geniet er nog maar intens van. Wij blijven je met heel veel plezier volgen.
  34. Miep Houben .:
    Hoi Twan.
    Hartelijk gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag .
    Nog veel succes met je pelgrimstocht.
    we genieten iedere dag van je mooie verhalen en foto s
    Jan en Miep Houben.

Groetjes Jan en Miep Houben.
  35. Leen Peeters:
    22 mei 2018
    Twan,Proficiat,Maak d'r unne sjoene daag van.
  36. Yvonne thijssen beeren:
    Gefeliciteerd Twan
  37. Leonie:
    22 mei 2018
    50 jaar, Twan gefeliciteerd! Wandel en geniet, dat dien wij van je verhalen en foto's. Groet, Leonie Hermans Hilkens
  38. Jan joosten:
    22 mei 2018
    Hartelijk gefeliciteerd met je 50-ste verjaardag. Geniet nog van het laatste restje van je “verjaar” dag. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op.
  39. Elly Peeters:
    22 mei 2018
    Twan,gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag,wel een heel bijzondere verjaardag met veel verrassingen,waar je nog lang van kunt genieten....gr.Cor&Ell Peeters
  40. Maria Hodzelmans:
    23 mei 2018
    Alsnog gefeliciteerd en nog vele goeie jaren erbij gewenst.