Dag 33. 20-5. Beaune - Chagny 19 km

20 mei 2018 - Chagny, Frankrijk

Vandaag zat vol onverwachte gebeurtenissen. Ontbijt in het toeristische stadscentrum van Beaune, het is er al vroeg druk en het kost enige moeite om een plek voor 5 personen te bemachtigen. Eenmaal aan tafel komen de verrassingen terwijl ik over twee dagen pas 50 word. Krijg een hoedje met 50 jaar en zes kaarsjes opgezet, vaantje opgespeld, een mooie grote felicitatiekaart, geheel in steil van mijn Camino van Peet en Coen, een geluksklavertje (speldje voor op mijn rugzak) van Judith, Jule, Bas en Noa en nog enkele kaarten en cadeautjes. Er komt nog een oude bekende tevoorschijn. Het is de kip, een speeltje voor de hond die mijn zus Gerrie en ik tezamen enkele jaren geleden aan Annette Hermans cadeau hebben gedaan toen zij 40 werd. De kip ligt zacht in een wijnkratje, mist een poot, ruikt niet meer zo fris, draagt een rugzak, zit in het verband en aan het infuus. Voorzien van twee kantjes goede humor hebben we heel wat af te lachen.  Met mijn verjaardagshoed sta ik volop in het middelpunt van de belangstelling, veel passanten begroeten mij spontaan en er wordt flink om gelachen.

Toch ga ik vandaag nog een stuk van mijn route lopen, Pieter en Lisa hebben een ander paar wandelschoenen voor mij hebben meegenomen, ze zijn lichter en ademen beter. Ik heb ze tijdens mijn voorbereiding al ingelopen en na vandaag zal ik een keuze moeten maken met welke schoenen ik de reis ga voortzetten. Vandaag zijn het weer voornamelijk wijngaarden, afgewisseld met een enkel graanveldje. Op en aan de rand van de erven staan regelmatig kersenbomen waarvan er enkele al eetbare kersen dragen. Voor mij zijn de rijpste vruchten zoet genoeg, waarom zou ik ze niet plukken, ik kom hier maar één keer, een tweede kans krijg ik niet en kersen ontvreemd van iemand anders land zijn vaak toch de lekkerste. Enkele dorpjes verder krijg ik telefoon van Lisa, waar ben je, we komen je ophalen. Uiteindelijk duurt het nog bijna vijf kilometer voor ze ook daadwerkelijk gearriveerd zijn. Ik ben dan al enige tijd op mijn eindbestemming, zit hier in het kerkje van Chagny te luisteren naar de voorbereiding van een klassiek optreden dat zo meteen opgevoerd gaat worden. Ineens staan Frank en Mariska Kessels voor mijn neus. Het duurt enige seconden voordat ik ook werkelijk beseft dat deze mensen hier, speciaal voor mij zijn gekomen, geweldig toch. Meteen daarna zijn ook mijn familieleden in beeld en gezamenlijk zijn we nog lang op een zonnig terrasje in Chagny te vinden. Frank en Mariska slapen ook in hetzelfde hotel, mijn familie zat natuurlijk in het complot. Het is middernacht voordat we het restaurant in Beaune vaarwel zeggen.

1. Annette:
    21 mei 2018
    Ha Twan, de verrassingen zijn groot, kun je weer op teren... Héérlijk die chocolade mousse, alleen ontbreekt daar de slagroom nog op. Nu kun jij dit wel hebben, loop je er toch weer van af.
    Geniet van je dagen met familie en vrienden om je heen, en wandel ze...
  2. Sjo Vroemen:
    21 mei 2018
    Inderdaad, gisteren zei je dat vandaag meer verrassingen waren. Prettige wel te verstaan. Heb weerzien van divirse bekenden geeft de burger moed.
    Als je iets ouder word loopt het makkelijker, let maar op haha.
    Kunt er nu weer tegenaan. Alvast prettige verjaardag.Tot volgende blog.
  3. Judith:
    Hoi
    Wat een leuke verassingen allemaal
    Ja Twan speciaal voor jouw!!
    Wil nog even toelichten dat het geen geluksklavertje is wat je gekregen hebt, maar een vergeet me nietje, symbool van de alzheimerstichting, waar je voor loopt...
    Maar als je mijn brief gelezen hebt, zal dat wel duidelijk zijn geworden 😊
    Fijne dag nog en op naar de 50 morgen🎉
  4. Frank:
    Mooi mooi 👍🏻
  5. Carolien:
    Hoi Twan,
    Wat leuke die spontane verassingen allemaal voor jouw ! Dit zal vast t lopen ten goede komen. Geniet nog een paar uurtjes van je 49e levensjaar 😃 aanstaande Abraham! Toi toi et au revoir, et joyeux anniversaire gewenst . Groeten Carolien
  6. Gonny:
    goede morgen Twan ,

Hartelijk Gefeliciteerd met je 50ste verjaardag.
    Groetjes Gonny
  7. Roos 🌹:
    Goedemorgen Twan.
    Abraham... oud?
    Ben je bedonderd... 50 is de helft van 100!
    Twan van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag... en nog heel veel succes met je Camino!
  8. Marcel:
    Hoi Twan,
    Vandaag is het dan zo ver. Hartelijk Gefeliciteerd met jou 50ste verjaardag. Een mijlpaal in jou leven. Vanaf nu mag je Abraham mee nemen met je wandel avontuur. Geniet ervan en veel plezier gewenst.
    Gr, Marcel
  9. Herm en An:
    22 mei 2018
    Twan van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal 50 jaar we volgen je reis verhaal heel mooi geweldig dat onwerwacht je fam. Op bezoek komt.gr. Herm en An Hendriks
  10. Jan reijnen:
    22 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd twan.maak er een leuke wandeldag van.
  11. Tillemans ard en an:
    Goedemorgen twan.
    Proficiat met je verjaardag we doen al jaren geen cadeau meer om dat ard je peetoom is .
    Maar dit jaar ga je wel een cadeau krijgen via de alzheimer stichting.
    Veel succes met je tocht het is geweldig.
    Gr an ard had een andere verassing.
  12. Hans en Truus linders:
    22 mei 2018
    Goedemorgen Twan van harte proficiat met je verjaardag gr Hans en truus
  13. Irma Snijders:
    22 mei 2018
    Goede Morgen Twan (Abraham)
    Van Harte Gefeliciteerd...
    Wat een aparte verjaardag op een aparte locatie, tijdens een aparte belevenis..
    Geniet ervan ....zodat je weer een boost energie opdoet voor de volgende trajecten...
    Groetjes Irma.
  14. Mieke Crommentuyn:
    22 mei 2018
    Hey Twan gefeliciteerd jong 50 't is dich neet aan te zeen, zuus der good oeht ondanks alle kilomaeters al,sjoene daag vandaag!!!
  15. Herm en Jose:
    22 mei 2018
    Proficiat Twan mit dien 50 ste verjeurdaag, wat unne mijlpaal en die verhalen egt vantasties geniet nog van dien femilie