Dag 27. 14-5. Celles-en-Bassigny - Langres 27 km.

14 mei 2018 - Langres, Frankrijk

Gisteren kwam ik in een gespreid bedje aan bij Jeannette en Paul, ze hebben me flink in de watten gelegd. Vanmorgen met ze’n vijven ontbeten. Mieke en Henk gingen vervolgens meteen op doorreis naar het zuiden van Frankrijk waar ze familieleden hebben wonen. Ik hoefde me niet te haasten, de route van vandaag zou via Maps.me maar 18 km zijn. Na twee kilometer kwam ik al op de Jacobsroute terecht en besloot deze langere route te volgen. Het fijne van de Jacobswegen is dat ze je naar de mooiste plekjes in de buurt laten lopen, je krijgt wel meer kilometers te verwerken maar de extra beleving is het ruimschoots waard. Het landschap is niet veel veranderd de laatste drie dagen, het is lopen in het bos of door de weilanden afgewisseld met een enkel klein dorpje. Vandaag kwam daar een groot meer bij, het Lac de la Liez. Het is een gigantisch stuwmeer dat eindigt met een royale dam waar vervolgens maar een klein waterstroompje uitkomt. Waarschijnlijk willen ze hiermee de waterstroom reguleren, de omgeving behoeden van overstromingen bij extreme regenval. Van het meer had ik meer verwacht, bijna overal zit een bos van zo’n vijf tot tien meter tussen het meer en het wandelpad waardoor je door de dichte begroeiing minder van het uitzicht kunt genieten. Ook was het de hele dag grijs, zelfs af en toe bijna mistig weer. Het was alsof je regelmatig door de wolken liep en zo wat druppeltjes tegen je blote onderarmen en gezicht kreeg, nat werd je er niet van, hoogstens een beetje vochtig. De laatste twee kilometers waren zwaar, Langres is een vestigingsstad die hoog op een steile heuvel is gebouwd, bij deze beklimming moet ik mijn laatste reserves aanspreken om zonder te stoppen toch het einddoel, het pelgrims overnachtingsadres bij de kathedraal te bereiken. Dit oude gebouw eenmaal gevonden is de deur niet gesloten, ga naar binnen, zoek een bed, lig een half uurtje op bed, doe de was, douchen, alles netjes achterlaten en opzoek naar een restaurantje. Deze zijn er genoeg, maak gebruik van het internet en het verhaaltje is weer klaar. Zo meteen afwachten of mijn overnachtingsadres nog steeds open is, zo niet heb ik een probleem.

1. Lisa en Bob:
    Haaa Twan!! 😃
    Fijn om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    Geniet van de mooie natuur en van de rust (nog een paar dagen 😜🤭).
    We zien ons snell!!!
    Groetjes xx
    Lisa en Bob
  2. Jan joosten:
    Hallo Twan,
    Ik ben onder de indruk van de foto’s die je steeds toevoegt aan je reisverhaal. Erg mooi. Ik volg je elke dag als inwoner van Egchel. Het brengt me elke dag weer buiten Egchel, dank je wel hiervoor.
  3. Chris en Loes tillemans:
    Ha Twan,
    We genieten iedere dag van je reisverhaal je hebt nog effe te gaan dus kunnen wij ook nog een tijdje genieten. Zet hem op en de groetjes van Loes en Chris.
  4. Ricardo Azevedo:
    👌👌👌👏💪💪💪
  5. Sjo Vroemen:
    15 mei 2018
    Twan bedankt voor je mooie verhaal. Geniet ervan.
    "Abraham" is onderweg of is al weg?
    Groetjes en fijne reis verder
  6. Annie Verstappen:
    Hallo Twan,
    prachtige verslagen en foto's van je tocht, elke dag weer.
    Het is net of we een beetje met je meelopen :)
    Geniet er verder van!
  7. Yvonne thijssen beeren:
    15 mei 2018
    Nee hallo Twan. Wij zijn inmiddels al enkele dagen in spanje.en ik volg nog steeds jou reisverslag van dag tot dag.en ja het is net als of ik met je mee loop.geweldig ik geniet er iedere dag van.Keep on walking. Groetjes Yvonne
  8. Asanka:
    Hi Twan,
    nice story and pictures as well as, i enjoyed,
    carry on all the best
    cheers
  9. Anne:
    Hoi Twan,
    Kom ik net naar huis van het werk, is mijn man iok terug van de Edeka. En wat zie ik: een verpakking Boosty Bites! Leuk idee met de sushis 👍 Dus heb ik gelijk een komkommertje gepakt, ging in de tuin zitten en naar jouw verhalen en foto's van de afgelopen dagen kijken. Geweldig! Het blijft heerlijk het te volgen.
    Ik wens je verder veel wandelplezier. Groeten uit Boxmeer.
  10. Pieter:
    Hej accu leeg?
    Kan ik naar bed of krijg ik nog een verhaaltje voor het slapen gaan?