Dag 112. 7-8. Rubiaes - Guimaráes 84 km.

7 augustus 2018 - Guimarães, Portugal

http://www.relive.cc/view/1755487005  (0 t/m 31 km) daarna internetbundel verbruikt en geen Strava gegevens. Bij 40 km op de StapsApp  Strava weer aangezet (link naar Relive) nadat ik de internetbundel heb aangevuld en constateerde dat Strava uit stond)   https://www.relive.cc/view/1756964785  (40 t/m 85,1 km).

(9-8 geschreven) Als ik nu nog niet ingelopen ben klopt er iets niet. Bijna aan het einde van mijn Camino wil ik me toch nog een keer uitdagen om het maximale te lopen voordat het donker is. Heb de rugzak voor het slapen gaan al ingepakt en sluip halverwege de nacht de slaapzaal uit waar zo’n 30 mensen liggen te slapen. Op exact hetzelfde moment als bij mijn vorige uitdaging begin ik mijn Camino van die dag. Het is een heldere hemel, de maan straalt en ik heb het geluk dat ik de eerste twee uur over een provinciale weg loop met witte zijstrepen op het asfalt. Heb me voorgenomen om elke 10 km een foto van de StepsApp en van Strava te maken mocht er iets fout gaan met mijn km registratie via Strava. Mijn strategie is om pas bij 30 km de eerste pauze te nemen. Bij 31 km kom ik een koffiebar tegen op mijn route en las de pauze in. Neem royaal de tijd, bel Johan op, bla bla bla en vraag of hij mij vanavond even wil bellen. Als ik zo’n 70 km gelopen heb belt Johan mij op en ik vertel hem over mijn poging om nog een keer minimaal 82 km te lopen, als je maar voorzichtig bent zegt hij. Het probleem is dat een dag maar 24 uur heeft en 2 uur voor middernacht is het donker. Ik moet de vaart er dus inhouden en bij het vallen van de nacht bereik ik mijn slaapplaats in Guimáes die ik enkele uren van tevoren bij de Tourist Information in Braga heb geboekt. Mijn uitdaging is geslaagd, 84 km op de teller en ruim 2.000 meter geklommen. Halve liter bier op het terrasje, nog één en lekker naar bed.

1. Annie Vissers:
    9 augustus 2018
    Super Twan, wat weer een geweldige uitdaging. Het is nog 5 dagen als je weer in Frankrijk bent op de verjaardag van jou petekind. Jou lijf benen en voeten weten niet wat hun overkomt dat ze na 115 dagen rust krijgen. Al met al heel knap wat jij presteert. CHAPPEAU.
  2. Michel:
    Tja Twan wat zullen we hier eens van zeggen.... chapeau!!!!
    Je zult nu toch wel onderhand door je uitdagingen heen zijn, zoveel heb je er al gehaald deze reis.... respect!
    Tot snel, goeie terug reis,das vlgs mij al over een paar dagen.
    Grtz
  3. Coen en Peet:
    9 augustus 2018
    Jeetje wat een wandeling weer, knap! En zoveel foto's! Mooi mooi. Nog steeds genieten wij van je verhalen en de prachtige foto's. Geniet en tot gauw! 😘
  4. Peter Schreurs:
    Twan wat weer een lange wandeling. Knap dat je jezelf na zoveel km in de benen toch weer kunt uitdagen .
    Geniet nog de laatste dagen en tot gauw .
  5. Remco van Nieuwenborg:
    Niet te geleuven :)
    Waanzinnig Twan, tot gauw drinken we samen een biertje!!
  6. Marleen:
    Gr ard en an
  11. Gerrie:
    9 augustus 2018
    Maar maar Twan toch.......toch maar alweer n uitdaging gedaan, 84 km...Knap zeg, doe t je niet na!
  12. Elly Peeters:
    Ongelovelijk Twan,hoe krijg je het voor elkaar!!!!
    Blijft interessant om je verhalen en foto's te volgen tijdens de laatste dagen van je tocht...
    Groeten uit Egchel
  13. Bea:
    9 augustus 2018
    Dacht eerst aan een vette taalfout / drukfout......... maar het klopt. Twan wat een top prestatie, ongelooflijk dat die benen van jou dit nog kunnen, was graag toen ook doorgelopen naar Porto, heb er nu spijt zat van, dus moet echt nog een keertje terug om jou te kunnen evenaren, alleen die 84 km , nee dat gaat mij niet lukken. Hoef jou geen sterkte te wensen, het gaat zo lijkt het , vanzelf. Geniet er nog van, want t zit er bijna op, en dan moet je vreselijk afkicken.
  14. Herm en Jose:
    Geweldig Twan wat un prestatie , en dig geis mer door en door. Wits van gin ophoaije chapeau Twan
  15. Theo:
    9 augustus 2018
    Knappe prestatie super gedaan.prachtig.
  16. Mieke Crommentuyn:
    Hey Kanjer volges mich kins dich over n paar daag van Domalain oeht zoë nao hoes laupe, peuleschilletje!!! Veul plezeer alvas in het franse lank
    Groetjes Mieke
  17. Rob Visschers:
    9 augustus 2018
    knappe prestatie, ik doe het je niet na:-). Veel suc6 en sterkte de laatste dagen van je camino. Daarna welverdiende rust neem ik aan!
  18. Natasja Beek:
    10 augustus 2018
    Capeau!!!!
  19. Sjo Vroemen:
    Wat een prestatie, Twan. Super. Doe mijn petje voor je af.
    Verder wens ik je veel succes

Sjo
  20. Silvia:
    13 augustus 2018
    Na een paar daagjes weggeweest moet ik weer snel lezen. Wat geweldig. Hebben aan jouw gedacht tijdens de heuvelland 4 daagse. Klimmen en dalen en prachtige uitzichten. Dit heb jij ook. Maar na zoveel kilometers zul je wel geen pijntje meer voelen. Grote klasse.