Dag 108. 3-8. Vigo - Sabaris-Baiona. 27 km.

3 augustus 2018 - Baiona, Spanje

(4-8 geschreven) Weer eerder gestart, bij aanbreken van de schemering verlaten we het slaapadres in Vigo. ’s Morgens om 7 uur is het nog (of al) 29 graden en de temperatuur stijgt snel boven de 33 graden uit. We lopen meer dan een uur in Vigo voordat we de langgerekte stad achter ons laten. Vervolgens komen we in dezelfde baai bij veel mooie stranden met bijbehorend vermaak uit. Veel surfactiviteiten, vissers en zonaanbidders, er wordt relatief weinig gezwommen door de koude noordelijke golfstroming vanuit de Atlantische oceaan. Als je naar het westen kijkt, naar de ingang van de baai zie je een aantal prachtige eilanden in de Atlantische oceaan liggen. Veel van deze eilanden zijn beschermd gebied, een vogelreservaat en onbewoond door mensen. Wegens de enorme hitte besluit Saskia om haar voeten te laten afkoelen aan de rand van de branding en vervolgens nemen we plaats op een heerlijk terrasje. Als we onze Camino weer vervolgen voor de laatste twee kilometers gaat Saskia steeds moeizamer lopen, ze heeft problemen met een voet gekregen. Eenmaal aangekomen bij het hotel besluiten we om naar de eerste hulp te gaan. Na een uur puffen van de hitte in de wachtkamer is Saskia aan de beurt en bekijkt een doctor haar voet. Er wordt Engelstalige assistentie bijgehaald en het blijkt dat ze een ontstoken spier of pees aanhechting heeft. ’s Avonds wordt er veel moeite gedaan om een vlucht geregeld te krijgen om terug naar Düsseldorf te vliegen. Saskia kan niet meer op har voet staan, haar Camino zit erop en ik zal mijn Camino tot in Porto alleen lopen. Jammer, we hadden het gezellig samen maar er zit niets anders op, dit is het beste besluit om erger te voorkomen.

1. Tijs:
    5 augustus 2018
    Wat een pech voor Saskia. Wens haar sterkte en beterschap..
    Jij nog veel plezier op weg naar Porto.
    En alhoewel je reisverslagen korter zijn, zijn ze toch nog altijd leuk om te lezen. We kunnen nog steeds met je ‘mee reizen’..

Succes en zet hm op!!

Groet Tijs
  2. Sjo Vroemen:
    8 augustus 2018
    Jammer voor Saskia dat haar tocht erop zit. Hoop dat ze snel geneest.
    Groetjes Sjo