Dag 107. 2-8. Arcade - Vigo 24 km.

2 augustus 2018 - Vigo, Spanje

(4-8 geschreven) Weer vroege start wegens het warme weer. We lopen eerst twee uur en gaan pauzeren in Redondela bij een klein opgezette binnenmarkt met alleen verse producten. Er zijn prachtige producten en de mensen werken vol passie voor het product in de stands. De visstands zijn geweldig, zal ook mede veroorzaakt worden doordat hier zoveel vis aan wal wordt gezet en de mensen hier zeer veel vis eten. Hoe het hier ruikt zal wel duidelijk zijn, je wilt hier geen bloemen kopen. Voor €1,00 krijg je een lekker bakje koffie en een vriendelijke benadering, geen geld. We hebben continu zicht vanuit de heuvelhoogte op de baai en zijn activiteiten. Overal wil je wel een leegstaand pand opknappen voor een vakantiewoning, het uitzicht op de baai en de bewoning en natuur aan de andere kant van de baai is geweldig.
We arriveren in Vigo, grootste stad van Galicië met 300.000 inwoners. De stad is vrij onbekend en ondanks het de grootste stad van Galicië is is het niet de hoofdstad. Deze prachtige stad heeft wel een grote havenfunctie voor Spanje. Je kunt hier genieten van het stadsleven, mooie terrassen, heerlijk bier en volop activiteiten in de stad. Deze stad is perfect voor een stedentrip gecombineerd met het genot van de prachtige natuur in de omgeving.

1. Sjo Vroemen:
    10 augustus 2018
    Vigo is geen klein plaatsje. Mooie omgeving.
    Mooie verhaal en foto's.