Dag 104. 30-7. Santiago - Padrón 26 km.

30 juli 2018 - Padrón, Spanje

(31-7-18 geschreven) In het pelgrimsbureau informatie opgevraagd voor de Camino naar Porto omdat de Camino normaal van Porto naar Santiago gaat. Gegevens over alberges in het Spaanse gedeelte van de Camino ontvangen, die van het Portugese traject zijn er niet beschikbaar. Op naar het toerist bureau van Portugal in het centrum maar deze is op maandag gesloten. We volgen de blauwe geverfde pijlen op de weg en tegen de muurtjes die de weg naar Porto aangeven, het valt niet altijd mee omdat dit niet al te nauwkeurig is aangebracht voor het beperkt aantal pelgrims die de Camino in omgekeerde route volgen. De dag begint nog droog maar al snel zitten we in de nevel, regenjas is lange tijd overbodig totdat het na een uur of drie toch serieus begint te regenen. Regenjas aan en koude vingertopjes, vandaar ook dat er weinig foto’s zijn genomen. De regen bederft de pret echter niet, de laaghangende bewolking beperkt het vergezicht maar geeft wel mooie beelden. In Padrón , de stad die mede bekend is van de kleine groene paprika’s (heerlijk gegrild in de oven met zeezout) boeken we een alberge.

1. Silvia:
    31 juli 2018
    He twan

Stuur eens een beetje regen deze kant op? Even rust is ook prima voor jouw. Genieten doe je toch wel . Gr silvia
  2. Ria Feijen:
    31 juli 2018
    Hoi Twan, geweldig hoeveel kilometers jij verslindt! Wij hebben hier beslist geen koude vingertopjes. Jammer maar wij zijn er niet 6 september maar we zullen je vast nog wel een andere keer zien.
    succes nog en groetjes Henk en Ria
  3. Sjo Vroemen:
    1 augustus 2018
    Om jaloers te worden met je regen bui. Hier is het te warm.
    Heb je een uiteindelijk doel?
    Heb ik dat gemist?

groetjes