Dag 101. 27-7. Muxia - Vilasario 52 km.

27 juli 2018 - Vilaserio, Spanje

(29-7 geschreven) Vanmorgen rustig aan begonnen, eerst met een 2,02 meter lange Duitse gast en een meisje uit Namibië gezamenlijk gesproken. De Duitser heeft het volgend jaar vrij genomen om een jaar lang van Mexico richting Alaska te gaan door allerlei natuurparken, de route uit de film Into the Wild dat op het gelijknamige boek over het waargebeurde verhaal van Chris Mc Candless is gebaseerd. Ik heb die film in het verleden toen ik nog televisie keek twee maal gezien en het is mijn favoriete film, het heeft ook iets bijgedragen om mijn avontuur te starten. (advies, bekijk die film).De Deze Duitser mag in bijna alle alberges zijn matras op de grond leggen wegens zijn lengte. Matrassen zijn 1,9 of 1,95 meter lang en het is voor hem niet te doen om in die bedden te slapen. Het meisje(jaar of 35) uit Namibië woont al zes jaar in Duitsland. Namibië is een Duitse kolonie geweest en zij spreekt ook Zuid Afrikaans. Zij is zich aan het oriënteren waar ze zich in de toekomst wil gaan vestigen, ergens waar het warm is en veilig, ze denkt aan ergens in midden Amerika.

Om 9.30 uur vertrek ik op mijn dooie gemak en ik ben van plan om drie dagen op mijn Camino te lopen om Santiago te bereiken, zo’n 90 kilometer retour vanaf Muxia. Na een kilometer of 20/25 is het nog steeds een prachtige natuur, het loopt het erg lekker en ik besluit om zover door te lopen als ik zin heb. Na een 40 tal kilometers neem ik een variant en dat betekend dat ik daar geen alberges tegenkom en dat ik die afstand dus nog zeker moet overbruggen en dan maar hopen dat ik een alberge vind die nog plaats vrij heeft voor deze late gast. Eenmaal terug op de originele route kom ik vrij snel in het plaatsje waar ik enkele dagen geleden een uur met een Deense vrouw heb gebabbeld bij een mooie alberge. Ik heb geluk, de alberge met een prachtige bar heeft om 20.20 nog een plaatsje vrij voor mij en ik trakteer mijzelf eerst op een lekkere halve liter bier met een scheutje limoendrank erin, zo drink ik het bier in Spanje. Het is heerlijk, snel de 2e die ik zeker verdiend heb. Ik bekijk mijn mails en Apps van die dag en zie een geweldig Appje van Rob Noordermeer. Hij meld mij dat de Freshriders naast het Daniël den Hoed Kliniek (waar hun elk jaar een sponsortocht voor fietsen) een ander goed doel uitkiezen en een bedrag van € 1.250 overmaken aan mijn goede doel, Alzheimer Nederland. Ik wil hierbij de organisatoren van de Freshriders en hun sponsoren dan ook hartelijk bedanken voor de geweldige bijdrage aan het goede doel van mijn Camino, super.

1. Rob Noordermeer:
    29 juli 2018
    Graag gedaan Twan! Super wat je doet!!!💪🏻👍🏻
  2. Sjo Vroemen:
    30 juli 2018
    Is het niet lastig om steeds onhoog te kijken. Die lange Duitser kijkt wel omlaag.
    Prachtig verhaal en mooie foto
    Gr

sjo