Dag 32. 19-5. Nuits-St-George - Beaune 21 km.

19 mei 2018 - Beaune, Frankrijk

Al vroeg wordt ik gebeld. Lisa, de jongste dochter van mijn zus Gerrie komt samen met mijn broer Pieter een aantal dagen op bezoek. Ze zijn op 250 km van Beaune, de stad in Bourgogne die mijn doel is voor vandaag. Ik doe rustig aan, laat het huisje netjes achter, pluk nog wat aardbeien in de pelgrimstuin en vertrek. Loop net buiten Nuits-St-George op een landweggetje richting de grote doorgaande voorrangsweg die de verbinding vormt tussen de mooie wijndorpjes. Ter plekke arriveren twee motoragenten en stoppen voor mijn neus, met een laser richt de ene op het tegemoetkomend verkeer, aan de ander vraag ik of ik op de drukke weg mag lopen. Ja dat mag, wel aan de linkerkant tegen het verkeer in. De agent meld dat de automobilisten nu nog 90 mogen rijden maar vanaf 1 juli wordt dit teruggebracht naar 80 km/uur. Al lopende op de drukke weg bel ik Lisa om hun te waarschuwen, ik ken mijn broer maar al te goed, dit kan wel eens fout gaan. Krijg Lisa aan de telefoon en voordat ik mijn verhaal kan vertellen meld ze mij dat hun net zijn aangehouden door de politie, snelheidscontrole! Voor de volgende controle zijn ze gewaarschuwd. Na 31 dagen is het is mooi om Pieter en Lisa te mogen ontvangen op mijn route. Lisa vervolgt met mij de route van vandaag, Pieter gaat opzoek naar een geschikt restaurantje. Aan tafel valt er veel te bespreken. Na het tweede gedeelte van de route kom ik moe aan bij het hotel. In het hotel val ik in slaap op Pieters bed, verruil dit later voor mijn eigen kamertje waar een kort dutje mij goed doet. In de avond lopen we op zoek naar een gezellig restaurantterrasje de ommuurde oude binnenstad van Beaune binnen. Aan restaurants geen gebrek, we slenteren wat rond en opeens sta ik oog in oog met mijn zus Petra en haar man John die al 24 jaar in Frankrijk woonachtig zijn. Het is een geweldige onverwachte verrassing. Met ze’n vijven maken we er nog een gezellige en late avond van, aan wijn en later bier geen gebrek.

1. Christel Jacobs:
    20 mei 2018
    Wat un keileuke verrassing Twan. Echt de familie Wijnen. Top!!
  2. Coen en Peet:
    20 mei 2018
    Wat gezellig ziet dat er uit! En wat een mooie verrassing van Petra en John om ook te komen. Geniet er lekker van.
  3. Toos Sijben:
    20 mei 2018
    Hallo Twan. Kei leuk dat de famielie je komt verrassen.
    Leuke foto’s en prachtige verhalen
    We genieten er iedere dag van. .
    Groetjes en. Nog veel succes.
    Har en Toos Sijben
  4. Annette:
    20 mei 2018
    Wow Twan wat een mooie verrassingen die op je pad komen, geniet ervan, wij genieten van jouw....de hermansjes
  5. Sjo Vroemen:
    20 mei 2018
    Verrassingen zijn de wereld nog niet uit.Fijne opsteker voor je lange trip richting Santiago.
    Geniet er van. In de Giro hebben de renners het moeilijker moet je maar denken.
    Sjo
  6. Maartje:
    20 mei 2018
    Een leuke verrassing dus !
    Nog veel plezier de komende dagen met Pieter en Lisa !
  7. Jan reijnen:
    20 mei 2018
    Twan.in Beaun is het oud hospital een aanrader om te gaan zien. Maar verder verheug ik mij elke dag op jouw verhaal.succes.
  8. Gerrie:
    20 mei 2018
    Super verrassing voor je Twan!! Geniet er samen nog lekker van voordat je weer verder loopt richting Spanje. Helaas kan ik er nu niet bij zijn maar dat maken we zeker n keer goed met n fles wijn erbij!
  9. Wilbert:
    20 mei 2018
    Hoi Twan, 31 dagen al, knap. Sinds eind maart fiets ik elke dag naar mijn werk, zo’n 30 km op en neer. Het is een eBike, dus niet zo’n prestatie. Vrijwel iedere dag denk ik, omdat ik de blog altijd ‘s morgens in bed lees, dat jij een vergelijkbare afstand loopt. Dan realiseer ik me dat 30 km te voet best ver is, zeker als het niet vlak is. Wat leuk dat Peet en John ook langs zijn gekomen (Lisa en Pieter natuurlijk ook). Nou, zet hem weer op voor de komende dagen, groetjes van de Asperge! Groetjes aan Peet en John.