Dag 19. 6-5. Dornot - Port-á-Mousson 27 km.

6 mei 2018 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

Rond een uur of zeven wordt ik wakker, zie Julius met groene oordopjes in bed liggen. Ik heb het hele hotel wakker gehouden volgens Julius, het was geen overbodige maatregel. Julius verteld dat ik de schrik van de pelgrims ben, het schijnt dat er gewaarschuwd wordt dat je in Spanje op de grote slaapzalen oordopjes moet gebruiken omdat er altijd vreselijke snurkers bij zitten. Ik heb de oordopjes ook, ga dat gevecht wel aan.  Na een gezamenlijk ontbijt brengen Jeu en Ria ons naar het eindpunt van gisteren, we kunnen onze route richting Nancy voortzetten. Enkele heuvels en een rommelmarkt laten we achter ons en komen bij de voormalige grindgaten die om de Moezel heen verspreid liggen. Het is een gebied dat is omgetoverd tot een groot natuurpark. Het is een lust voor je ogen en oren om hier te mogen rondlopen, alweer een hazelworm gesignaleerd, hagedisjes snellen weg voor een veilig plekje, een enkele roofvogels en volop watervogels. Dan nog alles wat je niet ziet maar wel hoort, de vogels zingen erop los, dit is te horen op het filmpje. Wegens de hitte nemen we veel pauzes en uiteindelijk ben je meer dan een werkdag op de route om in Port-á-Mousson te arriveren. In dit klein stadje zijn genoeg slaapgelegenheden, al snel hebben we wat we zoeken, douchen, kleren wassen en dan gaat het fout. Het is tijd om de rubriek van de 2e dag te vervolgen. Pelgrimeer of Pelgrimeer ik niet. Les 2: wat doe je met je vuile was? Doe elke dag je was. Gisteren ben ik me snel gaan douchen om met Jeu en Ria Metz in te gaan, heb de was vergeten te doen. Zojuist gaan douchen en alles gewassen, alles, ja alles van deze twee dagen. Oeps, ik heb maar twee broeken, beide in de handwas. Gelukkig heeft Julius de oplossing, hij heeft nog een kort sportbroekje en daarin gaan we vanavond dan de straat op. Ik voel me net een Hollander op de camping, lange sportsokken, crocs, groen kort broekje en een blauw t-shirt. Ik mis de rol wc papier nog net. Het ziet er niet uit maar wel mooi dat je er samen om kunt lachen, het wordt beloond met een heerlijke pizza Calzone.

1. Remco van Nieuwenborg:
    6 mei 2018
    Waar blijven de beelden, Twan?? :)
  2. Ricardo Azevedo:
    👏👏👏💪💪💪
  3. Anne:
    Ik zag geen 'groen kort broekje en sportsokken' 😁
  4. Annie Vissers:
    6 mei 2018
    Ja Twan het mag gezegd worden. Je staat er echt gekleurd op. Kun je zien er is nog nooit een probleem geweest waar geen oplossing voor kwam. Weer een schitterend verhaal en foto’s.
  5. Johan en Jacquelien Maessen:
    7 mei 2018
    Eine egchelse in kepels greun bôkske. Mot kinne.
  6. Inge frencken:
    7 mei 2018
    ik moest wel lachen, snurkende Twan haha, op vriendenweekend nooit last van gehad, dan waren het meestal anderen..
  7. Gerrie:
    7 mei 2018
    Tja, volgens mij zit dat snurken toch in de familie.
    Weer een mooi verhaal Twan.
  8. Sjo Vroemen:
    7 mei 2018
    Je zult in Spanje nog genoeg snurkers tegen komen op de slaapplaatsen., ben ik bang.
    Unne echte Hollander op de foto.
    Prettige voortzetting en denk aan de was