Dag 1. 18-4-18. Egchel - Thorn 34 km.

18 april 2018 - Thorn, Nederland

Hoi allen.

Alles heeft een begin, zo ook mijn Camino. Stap voor stap begin ik aan dit lang gekoesterd avontuur. Eerst naar de kerk in Egchel, hier wordt ik door een onverwachts gezelschap hartelijk ontvangen en krijg ik de eerste stempel in mijn pelgrimspaspoort, vanaf nu Credential genoemd. Het was de bedoeling dat mijn vader de stempel zou plaatsen, eenmaal de stempel in zijn hand kreeg hij versterking van mijn moeder en Noa.

Vergezeld door Ruth en hond Trudie laten we Egchel achter ons liggen, al snel zijn we getuige van een dodelijk slachtoffer op het fietspad bij het Neers grindgat, wie weet wat het is mag het zeggen (zie foto). Met vier km op de teller worden we aangehouden door een fietsende pelgrim (te herkennen aan zijn Jakobsschelp), het is Kanne Bloem uit Zwolle. Hij is opzoek naar een fraaier alternatief om naar Venlo te fietsen. Ik adviseer hem om langs de maas, stroomafwaarts naar het noorden te fietsen. In Roggel, op de nieuwbouw ontmoeten we Peter, mijn zwager en vader van Ruth. Dit keer gaat het niet over voetbal maar over de bouwwerkzaamheden waar hij de verwarming voor verzorgt. Eenmaal Peter achter ons gelaten staat Piet Janssen zijn auto te wassen. Piet is een zeer gewaardeerde goede monteur die veel installatiewerk bij ons heeft verricht. Het houd niet op, we gaan koffie drinken bij de groentezaak 't Vitamientje van mijn grote trouwe kameraad Ger Verstegen en Mariëlle. Ik hoef dan weinig te praten, dat doet Ger wel. Met een lekkere Kanzi appel arriveren we in het Leudal, maken hier bewust een grote omweg om voor de laatste keer van dit prachtig natuurgebied te genieten. Bij de Susjop voegen we ons bij Johan, Lisa en mijn Zus Gerrie, ja, vrouw van Peter en moeder van Ruth en Lisa, die ja. Na een heerlijke lunch vertrek ik zonder Ruth en hond Trudie naar Thorn, het witte stadje. Bij aankomst bedenk ik hoe zeer ik bof dat ik dit avontuur mag beleven, na een maandenlange voorbereiding zonder enige problemen aankomen op mijn eerste logeeradres waar Jeanne mij met open armen opwacht, wat een gastvrije wereld vrouw.

1. Marleen:
    Succes Twan !!Groet Pier en Marleen
  2. Hans en Truus linders:
    Twan heel veel succes met deze wandeltocht geniet er van
  3. Eric Hegger:
    19 april 2018
    Twan veel succes!!! Respect voor deze uitdaging.
  4. Mariusz W:
    Piwodzenia twan
  5. Adèle:
    19 april 2018
    Heerlijk Twan dat jij van start bent. Op basis van je voorbereidingen en de aandacht voor je geliefden kan het alleen maar een hele mooie ervaring worden. Heel erg veel plezier. Ik ga je graag volgen. Buen Camino🍻
  6. Irene van Kuijk:
    Twan, wat ga jij een mooie tocht maken en voor een geweldig goed doel. Als jouw voormalige buurvrouw heb ik altijd al gevonden dat jij een superkerel bent.Ik wens je alle goeds!
  7. Jo Leijsten:
    19 april 2018
    Twan heel veel succes met deze gigantische uitdaging.
  8. Wilbert:
    Hoi Twan,

Veel succes met het waarmaken van een van jouw dromen. Wel lekker weer vandaag om mee te beginnen, of toch iets te warm.
    Op naar Spanje.

Buen viaje, disfrútalo!
  9. Annette:
    19 april 2018
    Lieve Twan, top dat we jouw nog tegen kwamen bij de brug in Maaseik , jij te voet
    En wij op de motor... geniet ervan💪🏼
  10. Robert van der Geest:
    19 april 2018
    Maak er een fantastische tocht van Twan! Prachtig doel, in alle opzichten.

Un abrazo!!
  11. Julian:
    19 april 2018
    Hey Twan. Leuk om dit zo te volgen en je reisverslagen te lezen.
    👍
    Succes
  12. Huub:
    Mogge Twan je heb best weer .👏🏻👟
  13. Jacqueline van den Beuken-Janssen:
    Wauw Twan, heel veel succes gewenst met deze uitdaging. Ik ga je volgen. 👣
  14. Peter Janssen:
    20 april 2018
    Twan, succes en veel plezier onderweg. Geniet er van! Mooi goed doel dat je gekozen hebt. Peter en Helene Janssen
  15. Angelique v Meijel:
    Hey die Twan hier een onbekende🤣🤣🤣. Ik wil je heel veel succes wensen met deze wandeltocht👍. Ik heb er al vaak aan gedacht om deze tocht te gaan wandelen met mijn man...maar die trekt er nog niet aan. Moet hem eerst zien te overhalen🤣🤣🤣. Ga je zeker volgen. Toi toi toi
  16. Jeanne Gommans oet Beringe:
    Hallo Twan.
    Heel veel succes met je reis. Heel veel respect voor dit grote avontuur. Het doel wat je gekozen hebt spreekt mij erg aan omdat ook mijn moeder hier nu mee te kampen heeft. Namens haar bedankt hiervoor. Het gaat je goed man. Let goed op jezelf en kom veilig thuis.
  17. Hans Driessen (Nunhems):
    20 april 2018
    Succes Twan, respect deze uitdaging en gekoesterde wens in te vullen. Ik hoop dat ze je op tijd voldoende snack komkommers langsbrengen, want dat is toch de beste dorstlesser.
  18. Cees van Dorst (Enza Zaden):
    Heel veel succes Twan en geniet van deze geweldige ervaring. Tevens een fantastisch doel. Ook mijn moeder heeft onder deze ziekte geleden. Diep respect.
  19. Jolanda Bongaerts:
    Hey Twan,
    Ik lees net je artikel in de HALLO.
    Wat een avontuur ga je aan!
    Ik wens je heel veel succes🍀🍀🍀, veilige kilometers en vooral veel plezier....
    Goede reis Twan
  20. Jan reijnen:
    20 april 2018
    Veel plezier en geniet van de vele verrassingen die je absoluut overkomen op de Lange weg.
  21. Peter Kegel:
    Hallo Twan, ik las net jouw verhaal in Hallo nieuws.
    Mooi om te zien dat het leven niet louter en alleen uit werken bestaat! Prachtig dat je jouw droom gaat waarmaken. Geniet van deze mooie reis.
    Met vriendelijke groet, Peter Kegel
  22. Irma Snijders:
    Hallo Twan....
    Nee kennen doe ik je niet....maar ontzettend bewonderen...
    Ook ik las het zojuist in de Hallo....
    Top hoor.....Ik ga je zeker volgen.. Heel veel succes
    En laat ons mee genieten van Jou belevenissen...
    Irma Snijders
  23. Joost:
    20 april 2018
    Hey Twan, mooie start van je avontuur zo te lezen. Top!!! Keep on going. Blijf je volgen.